پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تجمع حمایتی مردم و همسایه‌ها در پی حمله به امام جماعت مسجد ایندیانا

حوزه/ همسایگان مسجد بلومینگتون در ایالت ایندیانای آمریکا برای ابراز همبستگی با مسلمانان، درحالی که پلاکاردهایی در دست داشتند، تجمع اعتراضی اطراف مسجد تشکیل دادند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، ده‌ها تن از همسایگان در اطراف مسجد بلومینگتون در ایالت ایندیانای آمریکا جمع شدند تا حمله و بی‌حرمتی به امام جماعت این مسجد را که توسط دو جوان در راه بازگشت از نماز مغرب به وقوع پیوسته، محکوم کنند.

این افراد که حدودا ۵۰ نفر بوده و پلاکاردهایی با شعار «همسایه خود را دوست داشته باشید» و «همسایه گان با هم همبسته باشند» در دست داشتند، اعتراض‌شان را نسبت به حادثه ابراز داشتند.

کارن ویلز یکی از برگزارکنندگان این رویداد گفت: واکنش من به عنوان یک فرد سفیدپوست به این حمله این است: دیگر نه! بس است!

وی افزود: آیا واقعا نمی‌توانند بس کنند؟ این حادثه که در آن مردی شانه‌اش دچار شکستگی شده، دقیقا همان برخوردی است که هر روز در جریان است اما با شدت بیشتر.

عبداللهی فرح یک عضو سازمان و اعتلاف مسلمانان ایسایا، در این گردهمایی برای همسایگان دارالفاروق در شهر بلومینگتون سخنرانی کرد.   

به گفته پلیس شب هنگام دو نفر به محمد مختار امام جماعت مسجد، هنگامی که مرکز اسلامی را ترک می‌کرد، حمله کرده و در این حادثه شانه او را شکستند. مقامات مسجد می‌گویند مهاجمان وی را با شانه در رفته در خیابان رها کردند و وی در بیمارستان در حال معالجه است.

محمد عمر، مدیر اجرایی دارال فاروق، گفت که تبعیض مداوم نسبت به مسجد اعضا را با اضطراب پر کرده است.

وی گفت: هر دو ماه یک بار اتفاق مشابهی داریم. افتد. فقط خدا کند حادثه بعدی یک تیراندازی بزرگ یا بمب وحشتناک نباشد.

گفتنی است در سال ۲۰۱۷ گروهی نژادپرست که از ایلینوی با اتومبیل آمده بودند، بمبی را از پنجره اتاق امام جماعت به داخل مسجد انداخته و اگر هوشیاری نمازگزاران نبود مسجد به آتش کشیده می‌شد. این افراد بعدها اعتراف کردند که هدف‌شان از  این اقدام ترساندن مسلمانان بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha