جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

حوزه/ مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با صدور بیانیه ای خواستار رعایت دقیق دستور العمل های بهداشتی به هنگام برگزاری مراسم عزاداری شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به اینکه احیای مجالس عزاداری حضرت اباعبد الله الحسین (علیه السلام) موجب تحقق اهداف والای نهضت حسینی در وحدت مؤمنین و تحکیم همکاری آنان در کار نیک و تقوا، یاری مظلوم، رعایت حق و عدالت و انصاف در مقابله با ظلم و ستم می شود، احیای این شعائر ضروری است.

مجلس اعلای اسلامی ادامه داد: مؤمنین باید عزاداری و عرض تسلیت را با برافراشتن پرچم های مشکی و شعار های حسینی ابراز کنند؛ چرا که این مراسم عظیم موجب بقای ارزش های آن در وجدان می شود. با توجه به شرایطی که به خاطر شیوع ویروس کرونا بر کشور حاکم است، مجلس اعلای اسلامی مؤمنین را به رعایت دقیق دستور العمل های بهداشتی و توصیه های پزشکی در پریایی مراسم عزاداری دعوت می کند. این مراسم باید متناسب با وضعیت بهداشتی باشد و موجب تحقق اهداف والای عاشورا و با رعایت دستور العمل هایی مثل پوشیدن ماسک پزشکی و سایر راه های پیشگیرانه باشد.

این مجلس رسانه های دیداری و شنیداری و شبکه های ارتباط جمعی را به افزایش پخش مستقیم مجالس حسینی دعوت کرد تا همه مؤمنین در خانه ها از آن استفاده کنند.

مجلس اعلای اسلامی لبنان شهروندان لبنان و مهاجران را به همکاری کامل با ستاد ملّی مبارزه با کرونا و رعایت اقدامات تأکید شده و التزام به راه های پیشگیری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دعوت کرد و  گفت: به هیچ عنوان نباید ابتلای به این ویروس خطرناک را از دیگران پنهان کرد تا جان و سلامت مردم حفظ شود؛ چرا که حفظ جان و جامعه واجب شرعی است و کوتاهی در آن جایز نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha