جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ حسن الصفار امام جمعه قطیف و روحانی شیعه عربستان

حوزه/ شیخ حسن الصفار با تأکید بر اهمیت و تأثیر شعائر حسینی در حفظ دین مردم، خواستار برگزاری عزاداری حسینی امسال با رعایت اصول بهداشتی شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»،  حجت الاسلام شیخ حسن الصفار امام جمعه قطیف و روحانی شیعه عربستان گفت: برپایی مجالس عزاداری حضرت اباعبد الله الحسین (علیه السلام) در دهه ماه محرم، تنها یک عادت اجتماعی یا باور عامیانه نیست، بلکه یک آئین و مراسم دینی در مکتب اهل بیت (علیهم السلام) است که ائمه معصومین (علیهم السلام) به جاوادنه کردن این مناسبت و احیای عزای شهادت امام حسین(علیه السلام) تشویق کردند.

وی اشاره کرد: مجالس عزاداری، یک موسم فرهنگی و اجتماعی است که وفاداری به دین را در جان مردم جامعه عمق می بخشد و تقویت می کند و یادآور ارزش های والا شده و آنان را به اقتدا به مکارم اخلاق و سیره زیبای نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) و اهل بیت (علیهم السلام) تشویق می کند. همچنین این مجالس موجب همبستگی و ارتباط اجتماعی می شود، از این رو باید برای احیای این مناسبت و برپایی شعائر حسینی تلاش زیادی شود.

امام جمعه قطیف ادامه داد: انتظار داریم که در سایه شیوع ویروس کرونا، مراسم عزاداری امام حسین (ع) در ماه محرم امسال با رعایت دستور العمل ها و نکات احتیاطی بهداشتی برگزار شود و تعداد زیادی از مجالس به صورت الکترونیکی پخش شود تا مردم بتوانند در خانه های خود آن را پیگیری کنند.

شیخ حسن الصفار در خصوص انجام برنامه ریزی برای مراسم و مقدمه چینی برای سخنرانی و مداحی به صورت مستقیم یا از دور، گفت: در حال حاضر با برخی از پزشکان و کارشناسان مبارزه با ویروس کرونا تماس دارم تا پیشنهاد ها و توصیه هایی را در خصوص برپایی شعائر حسینی و جلوگیری از خطر و آسیب ناشی از ویروس کرونا، ارائه دهند.

روحانی شیعه عربستان تصریح کرد: تنها با پزشکان در تماس نیستم، بلکه با خطبا و سخنرانان گفتگو دارم تا موضوعات مناسبی برای شرایط کنونی آماده کنیم تا موجب افزایش روحیه و معنویات مردم شود و آنان را از اضطراب های روانی مثل نگرانی و افسردگی حفظ کند.

شیخ الصفار افزود: از موضوعات دیگر بازتاب دوره قرنطینه خانگی بر اخلاق و تعامل در داخل خانواده ها و خانه ها، تشویق به عدم کوتاهی در رعایت دستور العمل های بهداشتی و رسیدگی به امور ضروری زندگی و دعوت مردم به همبستگی و همکاری در مقابله با آثار شیوع ویروس کرونا است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha