پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی اسحاق فیاض

حوزه/ دفتر حضرت آیت الله فیاض از مراجع تقلید نجف اشرف تأکید کرد: برپایی مراسم عزاداری در حسینیه ها، مساجد و سایر اماکن عمومی در سایه شیوع ویروس کرونا، مشروط به رعایت توصیه ها و دستور العمل های پزشکی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دفتر حضرت آیت الله شیخ محمد اسحاق فیاض از مراجع تقلید نجف اشرف در پاسخ به استفتائی تأکید کرد: برپایی مراسم عزاداری در حسینیه ها، مساجد و سایر اماکن عمومی در سایه شیوع ویروس کرونا، مشروط به این است که متصدیان این اماکن مطمئن باشند که می توانند توصیه های پزشکان و کادر فنی، توصیه  های سازمان بهداشت جهانی و دستور العمل های ستاد بحران کرونا را اجرایی کنند.

متن استفتاء:

نظر جنابعالی در خصوص برپایی شعائر و مجالس حسینی در سایه وضعیت کنونی و شیوع ویروس کرونا چیست؟

پاسخ دفتر حضرت آیت الله اسحاق فیاض به شرح زیر است:

بسمه تعالی

برپایی عزاداری مشروط به عدم به خطر انداختن زندگی شرکت کنندگان در عزاداری یا عدم ارتباط آنها با آنچه موجب شیوع ویروس کرونا می شود، است. لذا کسانی که می خواهند مراسم عزداداری برپا کنند باید اقدامات و دستور العمل های احتیاطی که مسئولین ذیربط توصیه می کنند و موجب جلوگیری از شیوع این ویروس کشنده می شود را انجام دهند.

خلاصه اینکه برپایی مراسم عزاداری در حسینیه ها، مساجد و سایر اماکن عمومی در سایه شیوع ویروس کرونا، مشروط به این است که متصدیان این اماکن مطمئن باشند که می توانند توصیه های پزشکان و کادر فنی، توصیه  های سازمان بهداشت جهانی و دستور العمل های ستاد بحران کرونا را اجرایی کنند.

دفتر آیت الله اسحاق فیاض

نجف اشرف

۱۳ ذی الحجه ۱۴۴۱ هجری قمری

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha