پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آية الله الفياض

حوزه/ حضرت آیت الله محمد اسحاق فیاض از مراجع نجف اشرف با صدور فتوایی، پوشیدن ماسک و دستکش را در سایه شیوع ویروس کرونا واجب و وظیفه انسانی دانستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله محمد اسحاق فیاض از مراجع نجف اشرف با صدور فتوایی، پوشیدن ماسک و دستکش را در سایه شیوع ویروس کرونا واجب و وظیفه انسانی دانستند و از شک کردن در حفظ جان خود و خانواده ابراز شگفتی کردند.

متن استفتاء:

با توجه به اینکه در روزهای گذشته به خاطر عدم پایبندی مردم به دستور العمل های بهداشتی مثل پوشیدن دستکش و ماسک، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در عراق افزایش یافته است، از نظر حضرتعالی آیا پوشیدن ماسک و دستکش برای کاهش شیوع ویروس کرونا واجب است؟

متن پاسخ آیت الله فیاض:

اگر احتمال ابتلا به ویروس کرونا وجود داشته باشد، پوشیدن ماسک و دستکش شرعاً واجب است. آیا توصیه های پزشکان متخصص، کمیته های تخصصی، مراکز بهداشتی منطقه ای و جهانی، ستاد های بحران و کمیته های امنیتی و دولت های جهان را نمی بینید که می گویند پیشگیری بهتر از درمان است. با این وجود چگونه در وجوب پوشیدن دستکش و ماسک شک می کنند. بنابراین این مسئله شرعاً واجب است و بلکه از محکمترین واجبات در شریعت مقدس و یک وظیفه انسانی و اجتماعی است. چگونه برای حفظ خود، خانواده و دیگران شک می کنند. کدام انسان عاقلی در این مسئله شک می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رحیمی IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    0 0
    این گفته صحت دارد؟ میشه منبع رو اعلام کنید