پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نظیری

حوزه / مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان گفت: در زمینه کرونا همه به دنبال آسیب‌هایی بودند که این ویروس به جسم انسان وارد می‌کند، در حالی که باید مراقب باشیم رسیدگی به این موضوع ما را از توجه به آسیب‌های اجتماعی همچون استرس و نگرانی حاصل از کرونا غافل نکند.

حجت‌الاسلام محمد هادی نظیری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان اینکه ملت ایران در امتحان مقابله با کرونا، عملکرد خوبی را داشتند، اظهار داشت: از روزهای اول شیوع این ویروس منحوس ستادی در اداره کل تبلیغات همدان برای مقابله و بررسی ابعاد این موضوع تشکیل شد.

وی افزود: ساماندهی هیئت‌ها در میدان مبارزه با کرونا، از جمله اقدامات این ستاد بود که پس از فعالیت ستاد مردمی کرونا در استان نیز توانستیم در راستای همین مباحث به خدمت رسانی به هموطنان و هم استانی‌های عزیز مشغول شویم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به اینکه باید آسیب‌های به وجود آمده از شیوع ویروس کرونا شناسایی شود، گفت: در شرایط فعلی با چالش جدی به هم ریختگی فضای اقتصادی مواجه شده‌ایم، که برای مقابله آن با پویشی با عنوان «انفاق» در فضای هیئت‌ها ایجاد شد تا برای دفع بلا، در روستاها نذر گوسفند انجام شود و گوشت آن بین فقرا تقسیم گردد.

وی اظهار کرد: خانواده‌های زیادی در این مدت از نظر معیشتی با مشکل روبرو شدند، لذا ستاد مقابله با کرونا یکی از کارهایی که با جدیت دنبال کرد تشویق مالکان مغازه‌ها و خانه‌ها به بخشیدن اجاره بها بود که دستاوردهای خوبی هم در این زمینه کسب شد.

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه متاسفانه در زمینه کرونا همه به دنبال آسیب‌هایی بودند که این ویروس به جسم انسان وارد می‌کند، گفت: باید مراقب باشیم رسیدگی به این موضوع ما را از توجه به آسیب‌های اجتماعی همچون استرس و نگرانی غافل نکند.

وی با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه در این بعد، نقش به سزایی دارند، ابراز کرد: در این مدت که هیئت‌ها و اماکن مذهبی و به طور کلی کانون‌های معرفتی به تعلیق در آمده بودند کمتر کسی به مسائل و مشکلات روانی و اجتماعی ناشی از کرونا پرداخت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان بیان کرد: به طور مثال، کسی با خانواده‌ای که عزیز خود را به علت کرونا از دست داده، کاری ندارد، در حالی که باید با ورود به این حوزه بتوانیم گام مهمی در تسکین آلام آنها و همدردی با غمشان برداریم.

وی خواستار ورود ستاد ملی و ستاد استانی به این مسئله شد و گفت: امیدواریم شاهد تشکیل گروهی منسجم برای برنامه‌ریزی در رفع این مشکل در ابعاد مختلف باشیم و این کارگروه با قدرت بتواند کار خود را ادامه دهد.

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه در ستاد مردمی مقابله با کرونا کارگروه های تخصصی در زمینه فرهنگی در حوزه خانواده و کودک و نوجوان شکل گرفته است، خاطر نشان کرد: البته نباید از این نکته نیز غافل شویم که تا به حال بشر تجربه مشابهی همچون کرونا را نداشته است و لذا باید گفت اقدامات خوبی در این مدت شکل گرفت.

وی در پایان با اشاره به لزوم استفاده صحیح از فضای مجازی، مطرح کرد: دشمن در حال القاء شبهات فراوانی در فضای مجازی است، بنابراین لازم است تا هیئت‌ها و اقشار مذهبی ضمن حضور این فضا، درصدد پاسخ دادن و تولید محتوای مناسب برای مقابله با شبهات باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha