جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دو مسجد در بلژیک از حزب اسلام‌ستیز شکایت کردند

حوزه/ دو مسجد در منطقه شمالی آنتورپ، از یک حزب راست افراطی و رئیس آن به دلیل انتشار تصاویر اسلام هراسی در شبکه‌های اجتماعی و ترویج تبعیض و نفرت در جامعه شکایت کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از brusselstimes، دو مسجد در شهر آنتورپ، دومین شهر بزرگ در بلژیک، علیه یک حزب راست افراطی و رئیس آن به دلیل انتشار تصاویر اسلام‌هراسی در رسانه‌های اجتماعی و سبب تبعیض و نفرت در جامعه می‌شوند، رسما شکایت کردند.

مسجد الاقصی و مسجد مجاور فرهنگسرای عمر در منطقه شمالی آنتورپ در حال شکایت از حزب ولامس بلانگ و وان گریکن رئیس آن هستند که در روز عید سعید قربان تصاویری دروغین علیه مسلمانان منتشر کرده بودند.

درحالی که به دلیل افزایش محدودیت‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، در روز عید سعید قربان در ۳۱ جولای بسیاری از جشن‌ها و مراسم‌ها تعطیل شده بودند و تنها تعداد محدودی نمازگزار مطابق تدابیر بهداشتی از پیش تعیین شده در نماز عید مساجد شرکت کرده بودند اما اعضای این حزب اسلام ستیز، با تصاویر و کامنت‌هایی در شبکه‌های مجازی واقعیت را وارونه جلوه دادند.

سخنگوی مسجد به خبرنگاران گفت: از آنجا که پلیس اقدامات امنیتی در ورودی مسجد قرار داده و اقداماتی مانند ضدعفونی کردن دست و غیره انجام می‌گرفت، جمعیت در خیابان زیاد شد. پلیس به صحنه آمد تا اطمینان حاصل شود که همه فاصله را حفظ کرده و هیچ تخلفی مشاهده نشد.

وی افزود: اما وان گرایکن و ولامس بلانگ ویدئویی را منتشر کردند که بر روی آن صدای مسلمانان شنیده می‌شود.

به گفته مسئولین مساجد، تصاویر و پیام‌های همراه آن باعث ترویج نفرت ضداسلامی و تبعیض در جامعه می‌شوند.

سخنگوی مسجد خاطرنشان کرد: یک فیلمبرداری کوتاه از یک لحظه شلوغی در خیابان‌ روبروی مسجد به هیچ وجه نشان دهنده کل حقیقت و وضعیت داخل مسجد نیست و علی الخصوص ربطی به مساجدی که درهای خود را بسته‌اند ندارد.

وی افزود: هدف ما از این گزارش نشان دادن این حقیقت است که آن‌ها سعی دارند در رسانه‌های اجتماعی مسلمانان را بدنام کنند و به آن‌ها انگ بزنند و علت شیوع دوباره ویروس کرونا را جامعه اسلامی بدانند!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha