پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آزمون

حوزه/ ستاد برگزاری آزمون اختصاصی کارشناسی ارشد دانشگاه ادیان و مذاهب با توجه به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در شرایط بهداشتی ویژه و لزوم حفظ نکات و توصیه‌های بهداشتی، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ستاد برگزاری آزمون اختصاصی کارشناسی ارشد دانشگاه ادیان و مذاهب با توجه به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در شرایط بهداشتی ویژه و لزوم حفظ نکات و توصیه‌های بهداشتی، اطلاعیه‌ای صادر کرد که متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

با توجه به شیوع ویروس کرونا و تبعات آن برای کشور و به تبع آن برگزاری آزمون‌ها و تجمعات، دستورالعمل‌های بهداشتی سخت‌گیرانه با هماهنگی ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا، برای اجرا به عوامل مجری آزمون ورودی کارشناسی‌ارشد اختصاصی دانشگاه ادیان و مذاهب ابلاغ شده است. مقرر شد این شرایط خاص را مدنظر قرار دهند و تمهیدات لازم برای ایجاد محیطی امن برای برگزاری مطلوب آزمون را فراهم نمایند که در ذیل به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهد شد.

لازم به توضیح است که نظارت بر اجرای موارد بهداشتی با دقت نظر بیشتری توسط عوامل اجرایی صورت می‌پذیرد و لازم است داوطلبان نیز با همکاری و رعایت بهداشت فردی، حفظ فاصله فیزیکی و زدن ماسک، این دانشگاه را در برگزاری مطلوب آزمون یاری نمایند.

ذکر این نکته نیز حائز اهمیت می‌باشد که زمان برگزاری آزمون اختصاصی با هماهنگی سازمان سنجش آموزش کشور تنظیم و توسط ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا تصویب و ابلاغ شده است.

۱- به منظور مساعدت بیشتر به داوطلبان، تعداد حوزه‌های آزمونی و مکان برگزاری آزمون‌ها در سال ۱۳۹۹ افزایش داشته است. این آزمون در شش حوزه امتحانی قم، تهران، مشهد، زاهدان، سقز و ارومیه برگزار می‌شود.

۲- عوامل اجرایی و حفاظتی در صحت کامل در اجرای آزمون همکاری خواهند داشت.

۳- عوامل اجرایی در طول زمان برگزاری آزمون با رعایت فاصله بهداشتی و با ماسک و دستکش به اجرای آزمون خواهند پرداخت.

۴- یک نفر به عنوان کارشناس بهداشت و سلامت که تخصص‌های لازم را داشته باشد، تعیین شده است تا برای ارائه مشاوره‌های بهداشتی در دانشگاه فعالیت نماید.

۵- مواد ضدعفونی‌کننده به میزان مورد نیاز آماده شده و در چندین جای دانشگاه قرار داده شده است.

۶- انتخاب سالن آزمون، با گنجایش مناسب در نظر گرفته شده و صندلی‌ها با فاصله حداقل ۱۶۰ سانتی‌متر از هم، چیده شده است.

۷-  تمهیدات لازم در سالن‌ها و اتاق‌ها از جمله تهویه مناسب، باز کردن درب و پنجره‌ها و ... اندیشیده شده است.

۸- محل اصلی ورودی داوطلبان به سالن امتحان، به صورت مشخص و به فاصله مناسب از یکدیگر علامت‌گذاری شده است و داوطلبان می‌بایست روی هر خط و با رعایت فاصله اجتماعی مناسب مشخص شده (حداقل یک متر) برای ورود به سالن امتحان قرار گیرند.

۹- داوطلبان با ویرایش اطلاعات خود و بررسی صحت آن قبل از آزمون، همراه نیاوردن وسایل اضافی که منجر به ازدحام در اتاق امانت می‌شود، چاپ کردن کارت ورود به‌جلسه که منجر به ازدحام در باجه رفع نقص می‌شود، به حفظ سلامت خود و عوامل اجرایی کمک کنند.

داوطلبان باید همراه خود ماسک سه‌لایه بدون فیلتر و دستکش پلاستیکی داشته باشند. بدیهی است از ورود افرادی که فاقد لوازم ضروری یاد شده باشند، خودداری خواهد شد.

۱۰- حوزه و کلیه تجهیزات، قبل از برگزاری آزمون ضدعفونی می‌شود.

۱۱- به تعداد کافی سطل زباله در قسمت ورودی و خروجی حوزه و هم‌چنین مسیرهای پرتردد، در سالن‌ها و یا کلاس‌های محل برگزاری آزمون پیش‌بینی شده است.

۱۲- به منظور مساعدت به داوطلبان و جلوگیری از ازدحام، درب حوزه‌های امتحانی زودتر و از ساعت ۸:۰۰ صبح  باز می‌شود.

۱۳- ضدعفونی مستمر سرویس‌های بهداشتی در طول آزمون انجام می‌شود.

۱۴- مراقبان ضمن رعایت نکات بهداشتی، از دستکش و ماسک استفاده می‌نمایند و فاصله آن‌ها با داوطلبان (حداقل یک متر) خواهد بود.

۱۵- دفترچه‌های سوال و پاسخنامه، حداقل ۲۴ ساعت قبل از آزمون ضدعفونی شده و در پاکت دوخت شده قرار می‌گیرد.

۱۶- برای حضور و غیاب داوطلبان تنها همان کارت ورود به جلسه امضاء شده و دارای اثر انگشت دریافت می‌شود. بنابراین داوطلبان توجه داشته باشند ارایه کارت در هنگام ورود به سالن امتحان و تحویل آن در پایان جلسه الزامی است.

۱۷- بعد از جمع آوری پاسخنامه ها و دفترچه های آزمون، داوطلبان با مدیریت صحیح زمان و با فاصله مناسب، برای خروج از محل آزمون هدایت و راهنمایی می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha