جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار معاون منابع انسانی و مالی مرکز خدمات با دکتر قدیر

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حسام افروز با بیان اینکه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از سازمان‌های پیشگام در مقابله با بیماری کرونا بوده است، گفت: پس از انتشار خبر شیوع ویروس کرونا در کشور تمامی برنامه‌های جمعی و همایش‌ها و جلسات مرکز در سراسر کشور لغو شد و مراکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور به صورت مستمر ضدعفونی می‌شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ، حجت الاسلام و المسلمین حسام افروز معاون منابع انسانی و مالی مرکز خدمات و جمعی از مسئولان این مرکز با دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم دیدار کردند.

حضور طلاب در صحنه مقابله با کرونا نقشه دشمنان را خنثی کرد

دکتر قدیر در این جلسه با قدردانی از فعالیت‌های مرکز خدمات در مقابله با کرونا گفت: تأثیر بحران کرونا در سبک زندگی ما باید مشهود باشد و اگر سبک زندگی‌مان را تغییر ندهیم نمی‌توانیم آن را کنترل کنیم.
وی بیان کرد: باید شیوه زندگی ما تغییر کند و مراجعات مردم به حداقل برسد و خدمات به صورت آنلاین و غیر حضوری ارائه شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: استفاده نکردن از ماسک، حضور در تجمعات و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی مشکلات بسیاری را برای جامعه ایجاد خواهد کرد.
وی تصریح کرد: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و طلاب و روحانیون می‌توانند از ظرفیت‌های خود برای فرهنگ‌سازی استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در جامعه استفاده کنند.
دکتر قدیر گفت: جریان معاند تلاش می‌کند که دین را ناکارآمد نشان دهد ولی طلاب و روحانیون و مراکز حوزوی به موقع وارد میدان شده و در مقابله با ویروس کرونا به خوبی عمل کردند و باعث شد نقشه دشمنان خنثی شود.
وی عنوان کرد: همه مراکز حوزوی و دینی اعلام کرده‌اند که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی تابع ستاد ملی کرونا هستند که قابل قدردانی است و امیدوارم بتوانیم با این همدلی و هم‌افزایی زیان‌های این ویروس را به حداقل برسانیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: کنترل بیماری کرونا تنها در رعایت بهداشت و عدم حضور در تجمعات است و بیمارستان راه درمان نیست؛ اگر ۸۵ درصد مردم ماسک بزنند می‌توانیم بسیاری از محدودیت‌ها را به حداقل برسانیم.
وی در پایان از مدیریت خوب مرکز خدمات در مقابله با این بیماری تشکر کرد و آمادگی دانشگاه علوم پزشکی استان قم را برای همکاری با مرکز خدمات اعلام کرد.

مرکز خدمات حوزه از سازمان‌های پیشگام در مقابله با ویروس کرونا بوده است

معاون منابع انسانی و مالی مرکز خدمات در این جلسه با قدردانی از فعالیت‌های مسئولان بهداشت و سلامت کشور برای مقابله با ویروس کرونا گفت: در ایامی که با بحران شیوع کرونا در کشور مواجه بودیم طلاب و روحانیون در قالب گروه‌های جهادی به مقابله با این ویروس در سطح کشور پرداختند و عموماً در خدمت دانشگاه علوم پزشکی بودند.
وی با بیان اینکه مرکز خدمات مسئول کمیته پشتیبانی ستاد بحران نهادهای حوزوی در ایام کرونا بود، افزود: مرکز خدمات با تشکیل قرارگاه جهادی پیامبر اعظم «صلی‌الله علیه و آله و سلم»، علی‌رغم محدودیت‌های داخلی و با حفظ و استمرار دیگر خدمات، تلاش کرد این تهدید را به فرصتی مغتنم برای خدمت رسانی به طلاب و مردم شریف ایران تبدیل کند.
حجت الاسلام و المسلمین حسام افروز گفت: فعالیت‌های مرکز خدمات در مقابله با این بحران، در سه عرصه بهداشت و سلامت، امور معیشتی و امور فرهنگی خانواده‌ها متمرکز شد که هر یک در دو سطح عمومی و گروه‌های ویژه شامل مبتلایان به کرونا و خانواده‌های متوفیان از این بیماری، بیماران خاص، زمینه‌ای، ضایعه نخاعی، معلولین، بیماران زمین‌گیر، خانواده‌های دارای تحت تکفل معلول و افراد بالای ۷۰ سال بوده است.
وی تصریح کرد: پس از شیوع ویروس کرونا به‌منظور آشنایی جامعه هدف مرکز با نحوه پیشگیری از ابتلای به این بیماری، اطلاع‌رسانی‌های مستمر و مکرری در پرتال مرکز و شبکه‌های اجتماعی انجام شد و همه طلاب عزیز برای شرکت در طرح غربالگری ترغیب شدند.
معاون منابع انسانی و مالی مرکز خدمات بیان کرد: بارگذاری محتواهای آموزشی در پرتال و پیام‌رسان‌های مرکز خدمات، توزیع بروشورها و مطالب آموزشی در مجتمع‌های طلاب و برگزاری مسابقه مجازی سلامت با موضوع کرونا، از جمله اقدامات مرکز خدمات در مقابله با این بیماری بوده است.
وی ادامه داد: مرکز تلفنی سلامت که پاسخگوی خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های پزشکی مامایی و روانشناسی به جامعه هدف مرکز بوده و می‌باشد پس از شیوع بیماری کرونا در این زمینه نیز خدماتی را به جامعه هدف ارائه داد.
حجت الاسلام و المسلمین حسام افروز با اشاره به تغییر شیوه ارائه خدمات حضوری درمان به غیر حضوری در مرکز خدمات گفت: صدور معرفی‌نامه‌ها برای مراکز درمانی از طریق فضای مجازی، افزایش تنوع و تعداد مراکز درمانی با ارائه خدمات آنلاین، دریافت اسناد مربوط به غرامت فوت به صورت مجازی و تمدید دفترچه‌های بیمه سلامت از اقدامات مرکز خدمات در راستای این رویکرد بوده است.
وی ادامه داد: ضدعفونی کردن منازل عموم مردم در برخی از استان‌ها از برنامه‌های گروه‌های جهادی مرکز خدمات در این ایام بود و در مجموع، ۶ هزار و ۸۱۹ واحد منزل ضد عفونی شد. در ایام شیوع کرونا، نمایندگانی از سوی رئیس مرکز خدمات از خانواده‌های متوفیان کرونا، بیماران کرونایی، بیماران خاص و زمینه‌ای عیادت کردند و مشاورین به خانواده‌های آسیب‌دیده از بیماری به‌صورت تلفنی مشاوره داده و از آنها دلجویی کردند. همچنین نمایندگانی از سوی مرکز خدمات با اساتید و خانواده گروه‌های جهادی و خانواده مبتلایان و متوفیان، تلفنی صحبت کرده و جویای احوال آنها می‌شدند.
معاون منابع انسانی و مالی مرکز خدمات با اشاره به برنامه‌های فرهنگی مرکز خدمات در ایام کرونا گفت: یکی از مهم‌ترین عرصه‌های فعالیتی مرکز خدمات در روزهای مقابله با کرونا، خانواده و امور فرهنگی مربوط به همسر و فرزندان طلاب بوده است. در این ایام که تأکید مسئولان عرصه سلامت بر ماندن در خانه بود، مرکز خدمات نیز با تأکید بر #درخانه-بمانیم، فعالیت‌هایی را برنامه‌ریزی کرد تا خانواده‌ها را به ماندن در خانه تشویق کند. یکی از بارزترین این برنامه‌ها طرح «بهار در خانه» بود. این طرح با هفت محور و ۴۰ برنامه به صورت مجازی اجرا شد.
وی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان رزمایش ارائه خدمات غیر حضوری در مرکز خدمات برگزار شد و در ماه‌های آینده نیز دومین رزمایش برگزار می‌شود تا گامی مهم برای ارائه خدمات حداکثری غیر حضوری در مرکز خدمات برداشته شود.
حجت الاسلام و المسلمین حسام افروز گفت: فراهم نمودن امکان برگزاری وبینار به عنوان جایگزین کارگاه‌های آموزشی، ایجاد سامانه پاسخگویی به روش دورکاری برای پاسخگویی مشاوره فرهنگی و سایر بخش‌های متقاضی، ارائه مشاوره و ایجاد نشاط در خانواده‌ها از طریق راه‌اندازی مجله الکترونیک خانواده، کارآفرینی و سلامت، ازجمله برنامه‌های مرکز خدمات در زمینه ارتقا و توسعه زیرساخت‌ها و ساز و کارهای خدمات‌رسانی غیرحضوری بوده است.
وی تصریح کرد: تعداد ۸۷ گروه جهادی متشکل از کارکنان مرکز و طلاب خواهر و برادر، اعم از شیعه و سنی در مراکز خدمات استان‌ها تشکیل شد که در زمینه توزیع بسته‌های معیشتی، فرهنگی و بهداشتی، عیادت از معمرین، بیماران خاص، خانواده‌های دارای تحت تکفل معلول، خانواده‌های مبتلایان به کرونا و ضد عفونی منازل فعالیت می‌کردند.
معاون منابع انسانی و مالی مرکز خدمات با قدردانی از وزارت بهداشت برای معرفی یک روز در هفته سلامت به نام «روحانیون، نهادهای دینی و همدلی مؤمنانه در مقابله با کرونا» گفت: معرفی این روز به نام روحانیت تأثیر بسیاری برای افزایش همدلی‌ها داشته است.
وی عنوان کرد: تاکنون بیش از یک میلیون و ششصد هزار ماسک توسط گروه‌های جهادی مرکز خدمات تولید و تقدیم مجموعه‌های بیمارستانی شده است و این فعالیت‌ها همچنان ادامه دارد.
حجت الاسلام و المسلمین حسام افروز گفت: مرکز خدمات همواره قدردان مسئولان بهداشت و سلامت و کادر درمان بوده است و پس از شیوع کرونا، مدیران مرکز خدمات در سراسر کشور با حضور در دانشگاه‌های علوم پزشکی با اهدای لوح سپاس از تلاش‌های مسئولان و کادر درمانی کشور قدردانی کردند.
وی بیان کرد: کادر درمانی در خط مقدم مقابله با این بیماری قرار دارند و زحمات بسیاری می‌کشند و مرکز خدمات نیز تلاش کرده است در خدمت مسئولان درمان کشور باشد و همچنان برای همکاری با کادر درمان در مقابله با این بیماری از هیچ کمکی کوتاهی نخواهیم کرد.
معاون منابع انسانی و مالی مرکز خدمات با بیان اینکه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از سازمان‌های پیشگام در مقابله با بیماری کرونا بوده است، گفت: پس از انتشار خبر شیوع ویروس کرونا در کشور تمامی برنامه‌های جمعی و همایش‌ها و جلسات مرکز در سراسر کشور لغو شد و مراکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور به صورت مستمر ضدعفونی می‌شدند و ماسک و مواد ضدعفونی کننده تهیه و در اختیار کارکنان و مراجعه کنندگان مرکز خدمات قرار داده شد. همچنین از تاریخ ۲۱ تیرماه استفاده از ماسک برای کارکنان و مراجعه کنندگان مرکز خدمات در سراسر کشور الزامی شده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha