چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: طرح های پژوهشی و رساله های دانشجویی نباید در پستوی کتابخانه های مراکز آموزشی خاک بخورد، بلکه باید در خدمت اصلاح و تقویت فرهنگ جامعه به کار گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، صبح امروز در دیدار معاون فرهنگی دانشگاه آزاد کشور با بیان اینکه تهدیدهای استکبار علیه نظامی اسلامی زیاد است، اما آنچه بیشتر نگرانمان می‌کند تهدیدهای فرهنگی است، گفت: رهبر معظم انقلاب با تفکرات هوشمندانه ای که دارند در مقاطع مختلف نسبت به تهدیدهای فرهنگی هشدار داده اند، که باید با توجه و عمل به الزامات فرهنگ ایرانی و اسلامی از مشکلات بعدی جلوگیری کنیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به مصادیق تهاجم فرهنگی دشمن، اظهار کرد: گسترش و شیوع مصرف مواد مخدر در بین جوانان، خصوصاً بانوان، مدگرایی، ایجاد اختلاف بین تشیع و تسنن، ایجاد اختلافات قومی، نا امید کردن جوانان نسبت به آینده و ترویج فساد از جمله مصادیق هجمه های فرهنگی دشمنان است که دانشگاه باید در این زمینه برنامه مطالعاتی و اجرایی داشته باشند.

وی ادامه داد: محیط دانشگاه یکی از مراحل تعلیم و تربیت انسان هاست که بسیار حائز اهمیت است و مسئولان مراکز آموزشی خصوصاً اساتید در این مرحله نقشی ممتاز و بی بدیل دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مسئولان فرهنگی دانشگاه ها باید در تدوین برنامه ها شرایط زیستی، بومی و منطقه ای هر استان را جداگانه مورد توجه قرار دهند، گفت: هر منطقه نسبت به جغرافیا و شرایط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی که دارد نیازمند برنامه جداگانه فرهنگی است و این برنامه ها زمانی موفق عمل خواهد کرد که همه جوانب درست و آگاهانه سنجیده شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به طرح های پژوهشی دانشگاه ها هم گفت: طرح های پژوهشی و رساله های دانشجویی نباید در پستوی کتابخانه های مراکز آموزشی خاک بخورد، بلکه باید در خدمت اصلاح و تقویت فرهنگ جامعه به کار گرفته شود.

در ابتدای این دیدار، دکتر جهان بین معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از فعالیت های حوزه کاری خود گزارش داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha