دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار مسئول نهاد نماز جمعه قم با فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع)

حوزه/ حجت الاسلام مهدی زاده، با سردار شاهچراغی فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب (ع)دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام مهدی زاده مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قم در ادامه جلسات خود با مسئولان نهادها و دستگاه های استانی ،در  دیدار با سردار شاهچراغی، ضمن تقدیر از تلاش های حجت الاسلام ولدان در دوران مسئولیت این نهاد، با اشاره به وضعیت فعلی مصلی قدس قم گفت: نماز جمعه قم از جمله نماز جمعه هایی است که از جهت نمازگزاران و مخاطب جوان کیفیت بالایی دارد که پیشرفت و موفقیت آن به واسطه تلاش های ائمه جمعه قم و حجت الاسلام ولدان بوده است.
فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب (ع) ویژگی های مثبت ائمه جمعه قم در کنار اشراف و دانش بالای سیاسی اجتماعی ایشان را از سرمایه های این نهاد برشمرد و بر لزوم توجه بیشتر به ظرفیت شهرمقدس قم تاکید کرد.

سردار شاهچراغی با اشاره به رابطه خوب سپاه و نهاد نماز جمعه قم، از تلاش های این نهاد جهت تبدیل مصلی به یک پایگاه فرهنگی یاد کرد و خطاب به مسئول جدید این نهاد گفت امیدوارم با توجه به حضور شما از توانمندی های مصلی که علاوه بر استعداد حضور گروه های فرهنگی، از نظر موقعیت جغرافیایی ،نزدیکی به حرم مطهر، دفاتر بیوت مراجع عظام و حوزه های علمیه هم موقعیت ویژه ای دارد  به خوبی استفاده شود. 

وی افزود: نماز جمعه قم بهترین امکان را از جهت ورود به مقوله حل و فصل معضلات فرهنگی و اجتماعی استان دارد و بر اساس حساسیت هایی که قم دارد، نیاز به تلاش هایی با هدف بازنگری در ارتباط با نهادهای انقلابی و فرهنگی را بیشتر می کند.

فرمانده ارشد نظامی استان عرصه های فرهنگی اجتماعی را بستر مناسبی برای همکاری بیشتر بین سپاه و نهاد نماز جمعه عنوان کرد و بر لزوم همکاری بیشتر این دو نهاد انقلابی تاکید کرد.

حجت الاسلام مهدی زاده نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی نهاد نماز جمعه قم جهت همکاری های فی مابین، جوان گرایی  و کیفیت بخشی را از جمله اهداف خود در حوزه فعالیت های قرارگاهی فرهنگی برشمرد و الگو بودن قم در برنامه های فرهنگی را از نیازهای اصلی استان بر شمرد.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قم، ضمن برشمردن برخی مشکلات فرهنگی در استان قم ، وجود حتی یک معضل فرهنگی را خارج از شأن و مرتبه شهرکریمه اهل بیت(س) دانست و  آمادگی خود جهت تعامل با نهادهای فرهنگی و سپاه جهت انجام یک فعالیت قرارگاهی منظم و مستمر را اعلام کرد.

مسئول نهاد نمازجمعه قم ضمن برشمردن دغدغه های خود در حوزه جذب جوانان،  وجود علما و مراجع عظام تقلید در کنار حوزه های علمیه ، حرم نورانی کریمه اهل بیت( س) و مسجد مقدس جمکران را یک ویژگی بی نظیر برای عش آل محمد(ص) برشمرد و این سرمایه قوی را دستمایه یک حرکت منسجم در راستای بصیرت افزایی عنوان نمود که در قالب یک حرکت قرارگاهی، فرهنگی به منظور عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در راستای گام دوم انقلاب قابل اقدام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha