پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
همایش بین المللی «اسلام و معلولیت» به صورت مجازی برگزار می شود

حوزه/ سازمان خدمات رسانی «دین» در کانادا برگزار کننده یک همایش بین المللی مجازی با عنوان «اسلام و معلولیت» خواهد بود که هدف آن درک نیازمندی‌های مسلمانان معلول و دارای ناتوانی جسمی در جوامع امروزی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  aboutislam، قرار است همایش بین المللی «اسلام و معلولیت» در فضای مجازی ۱۸ آگوست (سه روز دیگر) برگزار شود و دانشگاهیان، اندیشمندان اسلامی، ارائه دهندگان خدمات اجتماعی و افرادی از سراسر جهان که دارای معلولیت جسمی هستند گردهم جمع می‌شوند تا پیرامون موضوع همایش که «به سمت درک ناتوانی و معلولیت جسمی در اسلام» است به بحث و گفتگو بنشینند.

رافیا حنیف-کلوفاس، یکی از برگزار کنندگان همایش در این باره به خبرنگاران گفت: هدف این همایش پیشرفت ادراک در اسلام و ناتوانی جسمی، نیازهای مسلمانان با ناتوانی‌های جسمانی در یک بافت اسلامی و اجتماعی، و مسئولیت‌های جوامع مسلمان در حمایت از افراد ناتوان است.

وی افزود: این گردهمایی توسط سازمان خدمات پشتیبانی «دین» برگزار می‌شود و قصد ما این است مسلمانانی را که دارای معلولیت جسمی هستند تشویق کنیم که زندگی‌شان را مستند سازند، باتوجه به این مسئله که تحقیقات درباره زندگی مسلمانان با معلولیت جسمی محدود است و معمولا از منظر یک شخص غیرمعلول نیز انجام می‌شوند.

حنیف ضمن بیان اینکه سازمان از میزبانی نخستین همایش جهانی در این رابطه به وجد آمده گفت:  ما ۱۳ سال پیش ابتکاری با عنوان «به سمت یک گزارش جامع امت» راه اندازی کردیم و از آن زمان بر این باور بودیم که رهبران اسلامی باید مسلمانان دارای معلولیت و نیازهای آن‌ها را در نظر بگیرند و این یک وظیفه اجتماعی و معنوی است.

وی گفت: این کاری است که می خواستیم برای مدت طولانی انجام دهیم، اما هزینه گردآوری مردم از کشورهای مختلف و برگزاری کنفرانس با تمام امکانات لازم سخت بود.

گفتنی است سازمان خدمات پشتیبانی «دین» یک موسسه خیریه کانادایی است که توسط مسلمانان دارای معلولیت جسمی تاسیس و اداره می‌شود و هدف اصلی آن پیشبرد ورود جوامع مسلمان برای ارائه خدمات فرهنگی و معنوی برای خانواده‌ها و افراد دارای معلولیت است.

آن‌ها بدون درنظر گرفت دین، زبان و فرهنگ به افراد دارای معلولیت خدمات ارائه می‌دهند و برنامه‌های مخلتفی را در نخستین مرکز از این نوع در کانادا ارائه می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha