پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محرم

حوزه/ دبیر جامعه وعاظ شهر اصفهان گفت: هیئت های مذهبی با رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای روش های نوین عزاداری و حتی سخنرانان و وعاظ از طریق فضای مجازی و ایجاد هیئت های مجازی می توانند عزای حسینی را اقامه کنند.

حجت الاسلام میثم ریاحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به شرایط بیماری کرونا و نحوه  برپایی مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: محرم تعطیل بردار نیست و شور و عشقی که نسبت به اباعبدالله(ع) در وجود مردم است باعث می شود در هیچ شرایطی حتی با وجود ویروس کرونا هم شور و حرارت حسینی خاموش نگردد.

وی افزود: البته با وجود ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی به هیئت های مذهبی ابلاغ شده است که باید رعایت شود، لذا این که در وهله اول این فکر به ذهن هیئات برسد که هیئت ها را تعطیل کنند، اشتباه است و این آخرین گزینه ای است که می توان انجام داد.

دبیر جامعه وعاظ شهر اصفهان با بیان این که راه های دیگری نیز برای برپایی عزای حسینی وجود دارد، گفت: به عنوان مثال می توان با تعداد کمتر و فاصله گذاری اجتماعی برنامه هیئت را برگزار کرد و یا حتی هیئت یا حسینیه مجازی راه اندازی کرد و از سبک های دیگر برای برگزاری مراسم و عزاداری استفاده نمود.

وی اضافه کرد: حتی برخی از نذورات را نیز می توانند به نذر سلامت تبدیل کنند، در عین حال امروز با وجود این ویروس و مشکلاتی که در جهان به وجود آورده است و به دلیل مرگ ومیرهای زیادی که به وجود آمده، روحیه مردم تضعیف شده، لذا مردم نیازمند حضور در هیئت های مذهبی هستند.

حجت الاسلام ریاحی با تاکید بر نقشه شوم دشمنان اسلام و تشیع برای تعطیلی مجالس سیدالشهدا(ع) تصریح کرد: دشمنان عمری است که با هزینه نمودن میلیاردها دلار تلاش می کنند عزاداری و هیئت ها و این شور و عشق حسینی را تعطیل کنند و اگر امروز به دلیل این ویروس هیئت تعطیل شود، خواسته دشمن محقق می شود.

وی خاطر نشان کرد: هیئت های مذهبی با رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای روش های نوین عزاداری و حتی سخنرانان و وعاظ از طریق فضای مجازی و ایجاد هیئت های مجازی می توانند این کار را عملیاتی کنند، به ویژه این که امروز فضای مجازی نیازمند محتوای مذهبی و معنوی است و این خلع در فضای مجازی وجود دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    2 0
    سلام ایده ی خوبیه و حرف درستیه
  • حامد IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    1 0
    سلام بعضی هیئت ها هنوز سنتی هستند و اصلأ نمی دانند فضای مجازی چی هست؟