جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خانواده

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی با اشاره به عوامل تحکیم بنیان‌ خانواده، گفت: زن و مرد دارای تفاوت‌هایی هستند که خداوند برای هرکدام از آن‌ها قرار داده و بر حسب همین تفاوت‌ها، وظایف و مسئولیت‌های مختلفی هم بر عهده آنان قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، وحیده محمدلو، یکشنبه ۲۶ مرداد ماه، در مراسم " نقش زن و مرد در تحکیم خانواده" که در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی به صورت مجازی برگزار شد، با بیان ‌اینکه برای تحکیم خانواده لازم است زن و شوهر رفتارهای خود را با اصول زندگی تطبیق دهند، اظهار داشت: عوامل مختلفی در تحکیم زندگی‌ مرثر است که به عنوان نمونه می‌توان به عفت و حیا، خلق نیکو، حسن ظن به همدیگر، قناعت، رفق و مدارا، پرهیز از لجاجت، حسادت و چشم و هم چشمی اشاره کرد.

وی با باین این‌که آراستگی زن و شوهر برای هم و غیرت مرد و توجه وی به پاکدامنی همسرش موجب تثبیت حیای زن می‌شود، ادامه داد: نظافت و آراستگی همسران برای همدیگر از جمله اموری است که زمینه ساز تحقق حیای همسر می‌شود.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی در ادامه محبت، وفاداری به همسر و احترام به همدیگر را از دیگر عوامل تحکیم بنیان خانواده دانست و گفت: عفت و حیا، همسر را در حفاظی قرار می‌دهد که وی را از ارتکاب هر عمل زشت منافی باز می‌دارد و چنین فردی هرگز به همسر خود خیانت نمی‌کند. محدودیت‌هایی که اسلام در زمینه روابط با نامحرم وضع کرده زمینه ساز آن است که فرد به همسرش به عنوان تنها تامین کننده نیازهای خود نگاه کند و خود را از وجود او بی نیاز نبیند.

وی، فضای مجازی را یکی از علت‌های از هم گسستگی خانواده‌ها عنوان کرد و بیان داشت: همان‌گونه که در فضای حقیقی باید محدوده محرم و نامحرم رعایت شود. در فضای مجازی هم لازم است فعالیت‌ها بر اساس قواعد دینی باشد و خط قرمزها رعایت شود؛ امروز فضای مجازی بی در و پیکر و رها شده است و نمی‌شود از خطرات آن در جامعه مصون ماند.

محمدلو در ادامه به تفاوت‌های زن و مرد اشاره کرد و افزود: زن و مرد دارای تفاوت‌هایی هستند که خداوند برای هرکدام از آن‌ها قرار داده و بر حسب همین تفاوت‌ها، وظایف و مسئولیت‌های مختلفی هم بر عهده هر کدام از این‌ها قرار داده است و در حقیقت این تفاوت‌ها لازمه خلقت آفرینش است و پذیرش این تفاوت‌ها محبت زن و شوهر را به همدیگر افزایش می‌دهد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha