جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین باطنی - جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین باطنی گفت: همان منطقی که قمه زنی را ترویج می کند و از آن به عنوان یک حربه سیاسی استفاده می کند، نادیده گرفتن دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا را هم تبلیغ می کند و در واقع دولبه یک قیچی برای ضدانقلاب فراهم می کند.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا باطنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان؛ با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و لزوم رعایت دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا در برگزاری مراسم و جلسات محرم و عزاداری سیدالشهدا(ع) اظهار کرد: هیئات مذهبی، مساجد و حسینیه ها و منازلی که پیش از این اقامه عزای سیدالشهدا(ع) می کردند باید با رعایت شرایط موجود و دستورالعمل های ابلاغی، ارادت و مراتب وفاداری خود را نسبت به حضرات معصومین(ع) ابراز کنند.

وی افزود: حضرت امام(ره) فرمودند: "هر چه داریم از محرم و صفر است" و این حقیقت انکارناپذیری است که انقلاب اسلامی بر اساس آموزه های عاشورایی نهضت اباعبدالله(ع) شکل گرفته است و این مسئله ماهیت و هویت نظام اسلامی را تعریف می کند.

* مبانی فقهی، روایی و قرآنی بر حفظ جان تاکید می کند

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان این که این روزها صدای دشمن از حلقوم برخی افراد غافل و ساده لوح به گوش می رسد، گفت: رهبر انقلاب تاکید فرمودند این دستورالعمل ها باید رعایت شود، چراکه عدم رعایت آن ممکن است فاجعه آمیز باشد، لذا این که برخی شعارگونه مردم را تحریک کنند، با هدف تفرقه انگیزی و مبارزه با تدابیر پیشگیرانه نظام اسلامی و دشمنی با نظام و انقلاب می باشد.

وی اضافه کرد: مبانی فقهی، روایی و قرآنی بر حفظ جان تاکید می کند و امروز مصداق بارز آیه شریفه " لَا تُلْقُوا بِایدیکمْ اِلَی التّهْلکهِ " نادیده گرفتن دستورالعمل های ستاد ملی مقابله کرونا در ارتباط با برگزاری مراسم های عزاداری است.

حجت الاسلام و المسلمین باطنی با تاکید بر این که اسلام و مکتب اهل بیت(ع) دین تعقل و منطق است، تصریح کرد: نباید مسلمانان را به بی خردی متهم کرد و حربه به دست دشمنان داد، البته همان منطقی که قمه زنی را ترویج می کند و از آن به عنوان یک حربه سیاسی استفاده می کند، نادیده گرفتن دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا را هم تبلیغ می کند و در واقع دولبه یک قیچی برای ضدانقلاب فراهم می کند.

وی خاطر نشان کرد: اهل بیت(ع) در دوران حیات خود مراقبت زیادی می کردند که جان اصحاب و پیروان آنها به خطر نیافتد ولذا تقیه را مورد تاکید قرار می دادند، مگر در جایی که مصلحت اهم مانند جهادفی سبیل الله مطرح بود.

*مردم نسبت به القائات وسوسه انگیز خائنان  و غافلان، هوشیار باشند

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان، هوشیاری مردم و آگاهی پیروان اهل بیت(ع) نسبت به این القائات وسوسه انگیز را مهم دانست و افزود: کسانی امروز این القائات را مطرح می کنند که در پیشنیه آنها سابقه حضور در دفاع مقدس و یا حتی مبارزه با جریان داعش که برای حرم و حریم اهل بیت(ع) خط و نشان می کشیدند مشاهده نمی شود.

*جریان اسلامی پناه گرفته در آغوش استعمار !!!

وی، بی تفاوتی و سکوت جریان های انحرافی شیعه نسبت به اوضاع مسلمانان یمن، فلسطین، سوریه، لبنان، عراق و افغانستان و حتی سیل زدگان ایران را نشانه ای بر باطل بودن ادعاهای این جریان های انحرافی دانست و گفت: پیام اصلی نهضت اباعبدالله(ع) امر به معروف و نهی از منکر است، در حالی که کدام مورد از معروفات را این جریان وابسته و پناه گرفته در آغوش استعمار ترویج نموده و یا کدام منکر را نهی کرده است.

وی افزود: محوری ترین معروف عاشورایی، ظلم ستیزی، حمایت از مظلوم و پاسداری از کیان اسلام است، پس چرا به شعارهای عاشورایی توجه نمی شود و با هدف تشویش افکار عمومی و القاء مسائل خاص مردم را تحریک می کنند و در برابر نظام می ایستند.

*قراردادن دوگانه تعظیم شعائر و سلامت در برابر هم بی معنا است

حجت الاسلام و المسلمین باطنی، قرار دادن دوگانه تعظیم شعائر و سلامت را در برابر هم بی معنا عنوان کرد و ادامه داد: وقتی با رعایت مسائل بهداشتی می توان شعائر حسینی را تعظیم نمود، دیگر دوگانه تعظیم شعائر و سلامت جان چه معنایی دارد، بنابراین وظیفه ما تعظیم شعائر اسلامی است و از مهم ترین شعائر دینی حفظ آموزه های عاشورایی و درس های مکتب اباعبدالله(ع) است.

وی اضافه کرد: امسال با توجه به شرایط موجود در عین حالی که شعائر حسینی را تعظیم می کنیم باید مراقب باشیم هم خود دچار بیماری نشویم و هم عامل بیماری دیگران نشویم، چراکه حق الناس است و مراجع تقلید نیز بر این معنا تاکید کرده اند.

*بهره مندی از شیوه های نوین در محرم امسال برای تبلیغ دین

حجت الاسلام و المسلمین باطنی، برپایی روضه های خانگی و بهره گیری از فضای مجازی را از راهکارهای مؤثر در شرایط کنونی بیان کرد و افزود: باید درس های عاشورا را به نسل جوان منتقل نمود و با  شبهاتی که با هدف ریزش در باورهای دینی القاء می شود برخوردی عالمانه و منطقی کرد.

گفت وگو از سید امیر حسین ابطحی

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha