دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رونمایی کتاب

حوزه/ نویسنده کتاب «رخدادی شگفت؛ کرونا» گفت: در تمام دنیا دنبال ساخت واکسن این بیماری و جلوگیری از شیوع آن هستند ولی باید بدانیم که واکسن، درمان قطعی نیست و بر اساس صفت رحمانیت خدا، جامعه در مسیر توجه بیشتر به پروردگار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام محمود روحانی نژاد در مراسم رونمایی از کتاب «رخدادی شگفت؛ کرونا» که به همت اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد، در مورد انتخاب نام کتاب گفت: رهبر معظم انقلاب در اولین فرمایشات خود در خصوص این اتفاق و شیوع ویروس کرونا از آن به عنوان یک آزمایش، آزمون و رخدادی شگفت یاد کردند و بر همین مبنا نام کتاب رخدادی شگفت کرونا انتخاب شد.

وی ادامه داد: به هر صورت اگر این ویروس ساخته دست بشر باشد و بر اساس اهداف سیاسی منتشر شده باشد و یا اینکه موضوعات دیگری در انتشار آن دخیل باشد نمی توانیم از این موضوع بگذریم که هیچ اتفاقی بدون اراده ذات باری تعالی واقع نمی شود و امر الهی نیز برای توجه و تنبه و بازگشت به ذات الهی و توبه و استغفار انجام می شود.

حجت الاسلام روحانی نژاد ادامه داد: در تمام دنیا دنبال ساخت واکسن این بیماری و جلوگیری از شیوع آن هستند ولی باید بدانیم که واکسن درمان قطعی نیست و بر اساس صفت رحمانیت خدا، جامعه در مسیر توجه بیشتر به پروردگار قرار گرفته است.

این نویسنده حوزوی در ادامه به بخش های مختلف کتاب اشاره و خاطر نشان کرد: این کتاب در سه فصل تدوین شده است و در فصل اول با عنوان تست کرونا به تستی که کرونا از جامعه انسانی گرفت اشاره شده است.

وی افزود: در فصل دوم نیز نظر فقها و مراجع تقلید در خصوص اینگونه حوادث و مداومت بر اذکار برای ایمنی از بلاها و کرونا، قرائت قرآن و زیارت عاشورا و حدیث کسا و در فصل سوم نیز سرفصل هایی مانند بلاها به بیانی دیگر، طبقه بندی بلاها، انواع بلاها ، راه حل همه مشکلات بشر و مصون بودن انبیا و پیروان آنها از قهر الهی بیان شده است.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha