یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 914695
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
اینستا

حوزه/ بیست و هشت مرداد یادآور تلخی های فراوانی است؛ تلخی هایی عبرت آموز که بیست و پنج سال طول کشید تا به شیرینی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در صفحه مجازی‌اش نوشته است:

۲۸ مرداد در حافظه تاریخی ما ایرانیان روز تلخی است، این روز یادآور کودتای استکبار و استبداد علیه نهضتی دینی و ملی _که با خون دل خوردنهای بسیار به دست آمد_ است. یادآور روزگاری که نشان داد سرشت غرب و البته آمریکا _ورای نمایش ها و شوهای دموکراسی خواهانه_ سرکوب هر دولتی است که ولو حداقلی به دنبال منافع ملت خود باشد.

بیست و هشت مرداد یادآور این نکته است که ذره ای اعتماد به غرب و گره زدن سرنوشت ملت به تصمیم آنها نتیجه ای جر خسران و ویرانی ندارد. بیست و هشت مرداد یادآور این مفهوم است که اگر در مسیر نهضتی وحدت و انسجام فدای قدرت طلبی ها و دیکتاتور صفتی ها شود نتیجه ای جز شکست به بار نمی آورد، بیست و هشت مرداد یادآور تلخی های فراوانی است؛ تلخی هایی عبرت آموز که بیست و پنج سال طول کشید تا به شیرینی تبدیل شود.

نکته قابل تامل اما درباره روایت ها از بیست و هشت مرداد این است که جریان به اصطلاح روشنفکر راوی این بخش از تاریخ معاصر، معمولا هیچ اشاره ای به دست کودتاچی استکبار که هر کجا آمده اند جز استبداد نتیجه ای نداشته اند نمی کنند. در جنگ روایت ها بزک کنندگان جانیان را بشناسیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha