شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مترو

حوزه/ فیلمی در فضای مجازی دست به دست می‌شود با عنوان «امر به معروف مامور پلیس مترو». حکایت از این قرار است که خانم جوانی بر روی صندلی در ایستگاه مترو در حالی که شالش بر روی شانه‌هایش ...

خبرگزاری حوزه | فیلمی در فضای مجازی دست به دست می‌شود با عنوان «امر به معروف مامور پلیس مترو».

حکایت از این قرار است که خانم جوانی بر روی صندلی در ایستگاه مترو در حالی که شالش بر روی شانه‌هایش افتاده نشسته و منتظر آمدن مترو است؛ ابتدا یک زن به او تذکر می‌دهد که حجابش را رعایت کرده و شالی را که افتاده روی سرش بگذارد، اما فرد مذکور هیچ توجهی نمی‌کند.

زن وقتی با بی اعتنایی خانم جوان مواجه می‌شود به سمت باجه پلیس مستقر در مترو رفته و از مأمور می‌خواهد که بیاید و تذکر دهد؛ مأمور پلیس هم بلافاصله به محل می آید و به خانم جوان تذکر می‌دهد و می‌گوید: خانم شالتان را سرتان کنید، اما دختر جوان با تندخویی شروع به جر و بحث با مأمور پلیس می‌کند.

در مقابل مأمور پلیس با اقتدار و ادب و احترام حین تذکرهای مداوم برای پوشیدن شال می‌گوید: شما جرم مشهود انجام داده‌اید.

دختر جوان لجاجت ورزیده و با پلیس جر و بحث می کند و  بحث را به دزدان و اختلاس گران می کشاند و پلیس را به این متهم می‌کند که چرا آنها را نمی‌گیرید، اما مأمور پلیس با قاطعیت می‌گوید: برای من هیچ فرقی نمی‌کند؛ به نظر من بی قانونی، بی قانونی است. چه شال باشد چه ۳ هزار میلیارد. شما جرم مشهود انجام داده‌اید و بدتر آن است که برای جرمی که انجام می‌دهید دلیل آورده‌اید، درست مثل همان اختلاس‌گران.

متنی که از نظرتان گذشت، از سوی خبرگزاری فارس منتشر شده و غرض این بود که با انتشار مجدد این متن، ضمن تشکر از بانوی آمر به معروف که از وظیفه شرعی خود دست نکشید و کوتاه نیامد، از پلیس محترم مترو نیز تقدیر نماییم که به وظیفه قانونی خود عمل کرد و به راحتی از کنار آن نگذشت؛ وظیفه ای که اگر همه ما عامل به آن باشیم، یقینا شاهد ناهنجاری های کمتری در موضوعات مختلف در جامعه خواهیم بود و کمتر کسی به خود اجازه بی قانونی علنی خواهد داد. 

محمد رسول صفری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    2 2
    چرا سخت می گیرین؟ بذارید مردم راحت باشن
    • عادل IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      0 0
      قانون برای همه یکسانه و باید رعایت بشه/ عدالت یعنی همین
    • IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      0 0
      برکات شجره خبیثه : زلزله های پیاپی ، سیلهای ... ، مواجهه ذلیلانه با کفار ، ترویج بی بندوباری ، فساد اخلاقی با ترویج کنسرت و ... ، پیگیری ۲۰۳۰ منشا فسادهای ... ، و در یک کلمه هوامحوری و هوس خدایی .
    • IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      0 0
      پاکی و مقدمات اون سختی است و به تباهی کشاندن راحتی ! فرهنگ لغت مستحاله ها .
  • ارام IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    احسنت بر اون خواهری که امر به معروف کردواحسنت بر پلیس
  • اهل ایران IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    واقعا خداقوت به این پلیس وظیفه شناس
  • بله به حجاب IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 0
    نظارت بیشتر از اینم آرزوست
  • حميد IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 0
    احسنت به آمرين معروف اگه مسئولين ما درمقابل منكرات خوب برخورد مي كردند اين وضع جامعه نبود خداكنه اين پليس مورد تشويق قرار بگيره نه تنبيه
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    امروز خبری داشتیم مبنی بر حمایت و دفاع یکی از بچه های نیروی انتظامی نسبت به روحانی پیرمردی که مورد تعرض برخی از اوباش قرار گرفته بوده است ، وی در حالی واکنش نشان داده بود که به همراه خانواده بوده و در حین ماموریت قرار نداشته است لذا به تمامی نیروهای خدوم و تکلیف محور انتظامی درود می فرستیم و از این عزیزان تشکر می کنیم و سلامت کامل و توفیق تامشان را از درگاه باریتعالی خواستاریم .