پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بسته لوازم التحریر

حوزه/ مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه، از اجرای طرح «مهر تحصیلی» برای هشتمین سال متوالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، رضا مععمی مقدم اظهار داشت: در آستانه سال تحصیلی جدید، طرح «مهر تحصیلی» با اجرای نیت بیش از ۵۵۳ موقوفه دارای درآمد با نیّات کمک هزینه تحصیل دانش آموزان، تهیه لوازم التحریر، خرید کیف و کفش و... اجرا می شود.

وی ادامه داد: مهر تحصیلی یک طرح ویژه اجتماعی است و از ویژگی های طرح استفاده از کالاهای ایرانی به منظور تحقق جهش تولید است. تصاویر دفترچه ها موید استفاده و خرید کالای ایرانی است و رعایت استانداردهای بهداشت تولید و صدور کارت حمایتی خیرین برای هر استان و لحاظ ۲۸ قلم کالا برای هر بسته ابتدایی و ۲۳  قلم کالا برای متوسطه اول و دوم و بسته سازی برای برگزاری نمایشگاه فروش کالای تحصیلی در ۴۰ بقعه متبرکه از دیگر ویژگی های این طرح است.

معممی مقدم با اشاره به آثار و خدمات وقف در زمینه کمک به دانش آموزان، اظهار داشت: با توجه به کاهش درآمد خانواده های کم برخوردار متاثر از کرونا، امسال اهتمام جدی تری برای مهر تحصیلی داشتیم. این طرح از نیمه دوم شهریور با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین مرتبط با کمک به تحصیل دانش آموزان مستعد و کم برخوردار و بازمانده از تحصیل در سراسر کشور آغاز می شود.

وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه بنا به توصیه رهبر معظم انقلاب، با عنوان خیزش عمومی برای کمک به افراد آسیب دیده از بیماری کرونا در قالب رزمایش ضیافت همدلی و شمیم حسینی، بسته های غذایی و بهداشتی را تهیه و توزیع کرد و تهیه بسته های مهر تحصیلی نیز در همین راستا است.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: با عنایت به مشارکت موقوفات مرتبط با این طرح ملی و هدایای واقفین خیراندیش به دانش آموزان در سال تحصیلی جدید، تعداد ۳۰ هزار بسته از کلیه اقلام تحصیلی از جمله کیف، دفاتر، نوشت افزار و ...، ۱۰هزار بسته از محل عواید موقوفات و مشارکت خیرین، تولید و در سراسر کشور از طریق ادارات کل اوقاف و امورخیریه استانها در بین دانش آموزان توزیع می شود و امید است با مشارکت خیرین و واریز مساعدت ها به شماره ۶۰۳۷۹۹۷۸۷۱۷۰۳۶۶۷ به ۴۰ هزار بسته افزایش یابد.

وی تصریح کرد: در برخی از استانها و براساس فراوانی نیات واقفین تعدادی کفش و لباس مدرسه نیز با هماهنگی مدارس، در بین دانش آموزان توزیع خواهد شد.

معممی مقدم با بیان اینکه طرح "مهرتحصیلی" با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در موضوعات کمک به تحصیل دانش آموزان با رویکرد شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی از آثار و برکات وقف اجرا می‌شود، تصریح کرد:شناسایی دانش آموزان مستعد و مستحق، مطابق نیت واقف و از طریق ادارات آموزش و پرورش، مدیران مدارس، مراکز افق فعال در بقاع متبرکه، معتمدین و خیرین محلی، انجمن های خیریه فعال و همین طور نهادهای حمایتی، به ادارات اوقاف وامورخیریه شهرستانها انجام می شود تا ضمن خدمت‌رسانی مطلوب و کریمانه، اجرای نیت واقف نیز به طور صحیح انجام شود.

وی یادآور شد: برخی از نیات موقوفات مقید به مکان، زمان و افراد خاصی است که موظفیم براساس نیت واقف عمل کنیم. در مواردی که نیت واقف مقید به مکان یا افراد خاص نباشد، اولویت سازمان اوقاف و امور خیریه با دانش آموزانی خواهد بود که در نقاط محروم مشغول تحصیل هستند، و همچنین شامل؛ دانش آموزان استثنائی، دانش آموزان بی بضاعت و مستعد، دانش آموزان دارالایتام ها و مجتمع های تربیتی تحت نظارت سازمان اوقاف و امور خیریه و همین طور شامل دانش آموزانی می شود که تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و  سازمان بهزیستی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha