جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طلاق

حوزه/ استاد حوزه خواهران آذربایجان‌غربی اعتیاد، مشکلات مالی، بیکار و نبود آموزش‌های قبل از ازدواج را از مهم‌ترین دلایل طلاق در جامعه عنوان کرد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی وحیده محمدلو در جلسه  بررسی علت‌های گسترش طلاق که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، اعتیاد، مشکلات مالی و بیکاری و خیانت زوجین نسبت به همدیگر را از دلائل طلاق دانست و اظهار داشت: فقدان باورهای مذهبی و عدم تقید به باورهای دینی و ضعف اخلاقی، ایده آل گرایی و عزم جدی بر تغییر طرف مقابل، نبود محبت بین زوحین و عدم اعتماد نسبت به همدیگر و عدم آموزش‌های لازم برای اداره زندگی از دلائل مهمی‌ است که زندگی زوجین را به طلاق می‌کشد و البته در کنار همه این موارد تبلیغات دشمن در فضای مجازی را هم باید به این علل اضافه کرد.

وی، انتخاب درست و یادگیری راه‌های گفتگو بین زوجین را راه حل مقابله با طلاق عنوان کرد و گفت: افراد باید در انتخاب شریک زندگی خود نهایت دقت را به خرج بدهند و با کسانی که هم‌کفو خود بوده و به آن علاقه دارند ازدواج کنند و در زندگی وجود مشکلات چیز عادی و طبیعی است باید زوجین آن را با گفتگو حل کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی بیان داشت: موقع عصبانیت وقت مناسبی برای گفتگو نیست و باید زوجین گفتگو را به وقت دیگری موکول کنند تا نتیجه بخش باشد.

وی با اشاره به تفاوت روحیات انسان‌ها تصریح کرد: انسان‌های روحایت مختلفی دارند که در ابراز محبت این روحیه‌ها خود را نشان می‌دهد و نباید انتظار داشت که همه ابراز محبت‌ها زبانی باشد و برخی اوقات با رفتار و طرق دیگری این امر نمود پیدا می‌کند که متاسفانه عدم فهم صحیح این مطلب موجب برزو برخی مشکلات در خانواده‌ها می‌شود.

محمدلو اظهار کرد: امروزه در فضای مجازی عده‌ای با اهداف مشخص شده مطالبی را منتشر می‌کنند و با آن اشخاص مورد نظر را جلب کرده و در بزنگاه‌ها به بیراهه می‌کشند و فضای مجازی مراقبت جدی تری را می‌طلبد و باید در نشر، پسند کردن و دنبال کردن مطالب و صفحات دقت بیشتری را به خرج دهیم تا در دام دشمن گرفتار نشویم.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha