جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: بیت الله هم باید به آخرت مردم بپردازد و هم دنیای مردم، بنابراین اعضا هیئت امنا باید راه را برای حضور و نقش آفرینی جوانان باز کنند و با آغوش‌باز پذیرای آن‌ها باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، امشب در همایش مشترک ائمه جماعت، مسئولان هیئت امنا و فرماندهان پایگاه‌های همدان، که در مسجد پیشاهنگی همدان برگزار شد، خدمات ائمه جماعات، هیئت امنا و پایگاه‌های مساجد را در چند ماه گذشته قابل تقدیر و برجسته عنوان کرد و اظهار داشت: این اعضا هم در همکاری با ستاد استانی و هم در خدمت رسانی به مردم در عرصه‌های مختلف ایام کرونا خوش درخشیدند که نتیجه آن هم درخشش مسجد بود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته، خواستار توسعه این خدمت رسانی‌ها و اقدامات شد و گفت: بیت‌الله باید بستری برای اعتلای کلمه الله در جامعه باشد و لذا امروز با بازخوانی نقش مساجد و بررسی و آسیب شناسی‌های موجود، جایگاه مسجد به عنوان مرجع مردم در محلات را باید باز تعریف کنیم.

امام جمعه همدان تاکید کرد: تجربه نشان داده در هر محلی که هیئت امنا، امام جماعت و پایگاه فعال بوده و با یکدیگر وحدت داشته‌اند، مسجد خوب درخشیده و این یعنی کلید موفقیت مسجد در دستان این افراد در هر محل است.

وی با بیان اینکه مسجد باید انقلابی و جهادی باشد، مطرح کرد: باید این سوال را مطرح کنیم و آن را بررسی کنیم که یک جوان نسل امروزی چه نگاهی نسبت به مسجد دارد؟ و آیا اگر مسجد تعطیل شود چه خلاهایی برای آن محله ایجاد می‌شود؟

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: جوانان باید مسجد را حلال مشکلات بدانند چرا که اگر مسجد نتواند مشکلات دنیوی مردم را حل کند، آن زمان نیروهای موازی مسجد برای خریدن دین مردم به میدان خواهند آمد و این موضوعی است که متولیان مسجد باید به آن توجه کنند.

وی با بیان اینکه اسلام هم دین دنیا مردم است و هم آخرت، عنوان کرد: بیت الله هم باید به آخرت مردم بپردازد و هم دنیای مردم، بنابراین اعضا هیئت امنا باید راه را برای حضور و نقش آفرینی جوانان باز کنند و با آغوش‌باز پذیرای آن‌ها باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر لزوم همراهی امام جماعت، هیئت امنا و پایگاه بسیج در هر محله ابراز کرد: با فعال شدن مسجد شاهد توسعه معنوی و فرهنگی محله خواهیم بود.

وی در پایان به تشکیل شورای محلات در مناطق مختلف همدان توسط شهرداری اشاره کرد و گفت: شکل گیری این شورا باید با محوریت مسجد صورت گیرد و نباید نیروهای موازی با مسجد را در محلات ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha