جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر / همایش مشترک ائمه جماعت، هیئت امنا و فرماندهان پایگاه‌های بسیج به مناسبت روز جهانی مسجد

حوزه/ فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: هر جا که هیئت امنا، امام جماعت و پایگاه بسیج در کنار هم بودند، کار به خوبی پیش رفته است و لذا متولیان مسجد باید با هدایت و حمایت از نیروهای جوان بسیجی راه را برای حضور آنها فراهم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، سرهنگ علی بقایی فرمانده سپاه ناحیه همدان، شب گذشته در همایش مشترک ائمه جماعت، هیئت امنا و فرماندهان پایگاه‌های بسیج، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و اهمیت توجه به بیانیه گام دوم، اظهار داشت: بسیجیان باید در پایگاه‌ها انس خود را با مسجد تقویت کنند و از این ظرفیت بهترین استفاده را ببرند.

وی ارتباط بین امام جماعت، هیئت امنا و پایگاه بسیج همدان را خوب و تقویت‌کننده توصیف کرد و گفت: باید با انجام کار دقیق این الگو را به سایر محلات و مساجد نیز تعمیم و نشر دهیم.

 بقایی با بیان اینکه امام خمینی(ره) مسجد را یک سنگر عنوان کرده بودند، عنوان کرد: بحمدالله بسیجیان توانستند با هدایت ائمه جماعت و هیئت امناء در ایام گذشته و در عرصه مقابله با کرونا مساجد را به همان سنگری که حضرت امام فرمودند تبدیل کنند.

وی با تاکید بر اینکه بسیج تک بعدی نیست، به اقدامات صورت گرفته توسط نیروهای بسیجی در این مدت اشاره کرد و گفت: فعالیت‌هایی همچون تولید ماسک، غربالگری، کمک مومنانه توسط بسیجیان از مساجد آغاز شد و تا به حال نیز ادامه دارد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه رشد و ارتقا مسجد از دغدغه های اصلی رهبر معظم انقلاب است، عنوان کرد: اگر هیئت امنا به بسیجیان و جوانان کمک نکند و برای آنها مانع ایجاد کند، مسجد به رقیبی برای بسیجیان تبدیل خواهد شد و کار گره خواهد خورد.

وی تصریح کرد: هر جا که هیئت امنا، امام جماعت و پایگاه بسیج در کنار هم بودند، کار به خوبی پیش رفته است و لذا متولیان مسجد باید با هدایت و حمایت از نیروهای جوان بسیجی راه را برای حضور آنها فراهم کند.

تربیت امام جماعت در تراز انقلاب

در ادامه مهدی زرینه از فرماندهان پایگاه های بسیج با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عصر جدیدی بر عالم آغاز شد که از آن به عصر امام خمینی(ره) یاد می شود، اظهار داشت: این عصر دارای ویژگی‌هایی است که ساحت‌های فردی و اجتماعی متاثر از انقلاب تحت تاثیر آن قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مساجد از پایگاه‌های اصلی شکل‌گیری انقلاب بودند، گفت: اگر مساجد و پایگاه‌های بسیج بخواهند کارکرد خود را در شرایط فعلی هم حفظ کنند باید با استفاده از مکتب امام خمینی(ره) و مکتب مقام معظم رهبری، کارکردها را باز تعریف کرد.

زرینه با بیان اینکه برای به کاری گیری بیانیه گام دوم باید کارکرد پایگاه بسیج هم باز تعریف شود، عنوان کرد: اگر کسی با انقلاب و مکتب امامین انقلاب بیگانه باشد، آن طور که باید نقش خود را در جامعه ایفا نخواهد کرد.

وی، محوریت حرکت در محلات را با امام جماعت دانست و یادآور شد: تربیت امام جماعت در تراز انقلاب اسلامی، گام مهمی در صیانت و صدور پیام های انقلاب است.

این فرمانده پایگاه مقاومت به وظایف فرماندهان پایگاه های بسیج هم اشاره کرد و گفت: فرماندهان بسیج هم باید با آشنایی با مکتب امام(ع) و انقلاب اسلامی، به وظیفه اصلی خود بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha