دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ اولین مجمع عمومی انتخاباتی انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه های علمیه

حوزه/ مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه گفت: ما تا کنون در حوزه مطالعات و مباحث فکری که بنیان های معرفتی اقدامات ما را شکل می دهد، درباره فضای مجازی کمتر کار کردیم، بخشی از این مهم مربوط به فلسفه و چیستی فضای مجازی می شود، بخش دیگر مربوط به نظام ارزشی حاکم بر فضای مجازی و مباحث فقهی و حقوقی مرتبط با فضای مجازی می شود.

حجت الاسلام  والمسلمین محمدحسین بهرامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: با توجه به اهمیت فضای مجازی و اهتمامی که رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید به این موضوع دارند، مرکز مدیریت در این حوزه فعال شده است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در این خصوص مطرح است، بحث مطالعات فضای مجازی است، نیازمند یک سری بنیادهای فرهنگی است که باید تدوین شود.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه گفت: این بنیان های نظری و گفتمانی اگر چه در برخی از مراکز حوزوی در حال جریان است، اما دارای تشتت بوده و نیاز داریم که یک نقطه کانونی بتواند ارتباط بین محققان و پژوهشگران را تدوین کرده و خلاءهای موجود را پوشش دهد.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی تاکید کرد: آیت الله مکارم شیرازی پیام مهمی به نشست عمومی انجمن مطالعات فضای مجازی صادر کردند و آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، حجت الاسلام سعیدرضا عاملی و دکتر شهریاری دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی از سخنرانان این جلسه بودند.

وی ادامه داد: ما تا کنون در حوزه مطالعات و مباحث فکری که بنیان های معرفتی اقدامات ما را شکل می دهد، درباره فضای مجازی کمتر کار کردیم، بخشی از این مهم مربوط به فلسفه و چیستی فضای مجازی می شود، بخش دیگر مربوط به نظام ارزشی حاکم بر فضای مجازی و مباحث فقهی و حقوقی مرتبط با فضای مجازی می شود.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه یادآور شد: انجمن فضای مجازی مطالبات از فعالیت های مجازی حوزه را پیگیری می کنند و کسانی که در این حوزه فعال هستند، در قالب این انجمن به صورت منسجم فعالیت خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی با اشاره به انتخابات نخستین دوره انجمن مطالعات فضای مجازی مطرح کرد: انتخابات ما به صورت متمرکز نبوده و تا ظهر روز شنبه اعضا می توانند با حضور در دبیرخانه انجمن های حوزه حضور پیدا کرده و رای خود را در صندوق بیندازند.

وی اضافه کرد: بالغ بر ۶۰ نفر در انجمن انتخاب می شوند که از متخصصین فضای مجازی هستند؛ این اعضا اندیشمندان دارای اثر و نظریه و نه صرفا فعالان فضای مجازی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha