دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مالکی نژاد

حوزه/ مداح اهل‌بیت (ع) با اشاره به آغاز عزاداری‌های سالار شهیدان گفت: هیئات بزرگ قم مراسم‌های خودشان را با رعایت اصول بهداشتی برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه، حسن مالکی نژاد مداح اهل‌بیت(ع) و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم در میزگرد بررسی ابعاد عزاداری ماه محرم در شرایط کرونایی که در دفتر پایگاه خبری تحلیلی قم فردا برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه شروع ماه محرم و عزاداری‌های سالار شهیدان یک اتحاد و همدلی در بین هیئات مذهبی شکل گرفت؛ به‌طوری‌که بر اساس تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته همه هیئات بزرگ استان مراسم‌های خودشان را با رعایت اصول بهداشتی و در محیط‌های روباز برگزار می‌کنند.
وی ادامه داد: در این زمینه همان‌طوری که مقام معظم رهبری فرمودند همه عزاداران بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا به عزاداری خواهند پرداخت.
مالکی نژاد به برگزاری جلسات متعدد در استان اشاره کرد و گفت: در این زمینه در طی جلساتی که برگزار شد، مقرر شد که مکان مراسم‌ها فضای باز بوده و در مکان‌هایی که سقف آن‌ها زیر ۶ متر است مراسمی برگزار نشود.
وی ادامه داد: بر اساس همین دستورالعمل مدت‌زمان برگزاری مراسم‌ها دو ساعت تعیین شد و هیئات نیز با این موضوع مشکلی ندارند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: هیئات به‌صورت مردمی و خودجوش ماسک و مواد ضدعفونی تهیه‌کرده‌اند و قطعاً با رعایت اصول بهداشتی عزاداری‌ها برگزار خواهد شد و علاوه بر این بر اساس دستورالعمل اعلام‌شده برگزاری دسته‌جات عزاداری در خیابان‌ها را شاهد نخواهیم بود.
وی به برنامه‌های دشمنان نظام برای دوگانه سازی در کشور اشاره کرد و گفت: تجربه نشان داده که دشمنان هیچ‌وقت خواب نیستند و سعی دارند با دوگانه سازی کاذب اعتقادات و شعائر اسلامی را زیر سؤال ببرند که قطعاً در این راه موفق نخواهند شد.
مالکی نژاد به تمهیدات شهرداری در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت: تمامی سازمان امدادی و خدماتی شهرداری آماده هستند تا همراهی خوبی با عزاداران داشته باشند و به همین علت پارک‌ها و بوستان‌ها در اختیار عزاداران قرار دارد.
وی تصریح کرد: علاوه بر این نذر ماسک و پوش‌های کمک‌های مؤمنانه نیز با شدت و قدرت بیشتری این روزها برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha