شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نرجس جعفری

حوزه/ مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان قم گفت: بهتر است که نذرها به‌صورت تهیه ماسک و مواد ضدعفونی باشد و به‌جای ایستگاه صلواتی توزیع مواد غذائی به‌صورت خشک صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نرجس جعفری در میزگرد بررسی ابعاد عزاداری ماه محرم در شرایط کرونایی که در دفتر پایگاه خبری قم فردا برگزار شد، اظهار داشت: در چند ماه گذشته نه‌تنها کشور ما بلکه تمامی کشورهای دنیا با ویروس منحوس کرونا مبارزه می‌کنند.

وی ادامه داد: به‌هرحال نمی‌توان فعالیت‌ها را تعطیل کرد و باید هم‌زمان با مبارزه با این ویروس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت‌های روزمره را انجام داد.

جعفری با اشاره به آغاز عزاداری‌های ماه محرم اظهار داشت: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و توصیه‌های مراجع عظام تقلید عزاداری‌های ماه محرم و صفر تعطیل نمی‌شود اما بر اساس شیوه‌نامه‌های ابلاغی وزارت بهداشت این برنامه‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مسئولیت برگزاری مراسم‌ها با سازمان تبلیغات اسلامی است اما در این میان کارشناسان بهداشت نظارت‌های دائمی بر روند برگزاری مراسم‌ها خواهند داشت.

جعفری بیان داشت: بیشترین تأکید بر برگزاری مراسم در فضای باز است در همین زمینه حیاط مدارس، بوستان‌ها و فضاهای ورزشی روباز، صحن‌های روباز مسجد جمکران و اماکن متبرکه برای عزاداری‌ها در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: فاصله مناسب برای عزاداران دو متر است و بهتر است افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای و ... دارند کمتر در این مراسم‌ها حضورداشته باشند.

مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان قم ادامه داد: بهتر است که عزاداران از زنجیرهای شخصی استفاده کنند و توصیه این است که همه افرادی که شرکت می‌کنند از ماسک استفاده کنند و مواد ضدعفونی‌کننده هم در دسترس داشته باشند.

وی تأکید کرد: بهتر است که نذرها به‌صورت تهیه ماسک و مواد ضدعفونی باشد و به‌جای ایستگاه صلواتی توزیع مواد غذائی به‌صورت خشک صورت بگیرد.

جعفری تصریح کرد: از همین‌جا می‌توانیم صدای همدلی را به دنیا برسانیم و با رعایت کامل اصول بهداشتی بتوانیم عزاداری‌های سالار شهیدان را با شور حسینی برگزار کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha