جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
پرچم امام حسین(ع)

حوزه/معاون تهذیب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء (ص) سنندج گفت: امام حسین (ع) در راه احیای سنت فراموش شده امر به معروف ونهی از منکر قیام کرد، لذا باید باید با تاسی از نهضت و مکتب عاشورا در احیای سنت امر به معروف کوشا باشیم.

حجت الاسلام سجاد کاوه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان با تسلیت فر رسیدن ماه محرم، آن ماهی دانست که مسیر و جهت اسلام را دوباره از انحراف نجات داد، از این رو برای شیعیان محرم و صفر از جایگاه بسیار والایی برخوردار است، زیرا در این ماه امام حسین علیه الاسلام؛ فرزند رسول الله جان خویش و یارانش را برای احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر در طبق اخلاص گذاشت.

معاون تهذیب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء (ص) سنندج ادامه داد: امام حسین (ع) نور اسلام را که در حال افول بود با قیام و نهضت خویش دوباره زنده کرد و این دین آسمانی را به میان امت اسلام بازگرداند.

حجت الاسلام کاوه با اشاره به اینکه نهضت حسینی بعد از گذشت نزدیک به ۱۴۰۰ سال همچنان پویاتر از قبل می شود، بیان داشت: قیام امام حسین (ع) به علت اینکه تنها هدافش احیای دوباره سنت رسول الله بود، برای همیشه ماندگار خواهد ماند و این را باید رمز ماندگاری آن دانست.

معاون تهذیب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء (ص) سنندج افزود: امام حسین (ع) در راه احیای سنت فراموش شده امر به معروف ونهی از منکر قیام کرد، لذا باید باید با تاسی از نهضت و مکتب عاشورا در احیای سنت امر به معروف کوشا باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: بی شک اگر بتوانیم به معنای واقعی سنت امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه نهادینه سازی کنیم، شاهد این همه ناهنجاری اجتماعی و حتی شخصیتی نبودیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha