پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم آغاز به کار رادیو محرم با حضور آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: راه اندازی رادیو محرم برای ما موجب دلگرمی است و از خطبا، شعرا، مداحان، کارکنان سازمان صدا و سیما و همه عزیزانی که به شور و شعور حسینی توجه ویژه دارند و به نشر آن می پردازند نهایت تقدیر و تشکر را داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی در آیین افتتاح رسمی رادیو محرم که عصر امروز با حضور جمعی از مسئولین استانی قم، رئیس صدا و سیمای استان، مدیر رادیو معارف، و با پخش پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی در سالن کوثر صدا و سیمای قم برگزار شد، عنوان داشت: راه اندازی رادیو محرم برای ما موجب دلگرمی است.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم گفت: از خطبا، شعرا، مداحان، کارکنان سازمان صدا و سیما و همه عزیزانی که به شور و شعور حسینی توجه ویژه دارند و به نشر آن می پردازند نهایت تقدیر و تشکر را داریم.

آیت الله اعرافی اظهار داشت: در ایام شیوع ویروس کووید ۱۹ درگیر یکسری چالش ها هستیم؛ یکی از آن ها این است که بشرِ قرن بیست و یکم که به علم و دانش خود بسیار اتکا داشت و به یک احساس خودبسندگی رسیده بود، با یک تلنگر الهی مورد تذکر واقع شد.

وی افزود: هنوز بشر در حل این مشکل و بلای جهانگیر درمانده و عاجز است؛ اما می توان از این بال درس های جامعی هم گرفت.

عضو شورای نگهبان قانون اساسی گفت: بشر هرگاه به خود تکیه کرد و از یاد خداوند غافل شد این تذکرها و ابتلائاب الهی را تجربه کرده تا از خواب غفلت بیدار شود.

وی تصریح کرد: بشر به شکل ناخواسته با چالشی در زمینه سلامت مواجه شد که هنوز هم نتوانسته آن را رفع کند؛ در نتیجه ی همین چالش چالش های اقتصادی مختلفی هم در سراسر جهان دامن گیر او شد.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: بشر برای غلبه به این بلا باید به دستورالعمل ها و شیوه نامه هایی تن بدهد؛ این شیوه نامه ها عمدتاً تعاملات اجتماعی را کاهش می دهند اما بشر راهی جز رعایت آن ها در پیش روی خود نمی بیند.

وی گفت: چالش دیگری که در این اوضاع با آن روبرو هستیم کاهش مراودات و اجتماعات دینی و مذهبی است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه عنوان داشت: مسائل روحی و روانی هم یکی دیگر از چالش های این روزهای افراد بشر است.

وی گفت: غلبه بر این چالش ها زمانی شدنی است که انسان بتواند عاقلانه و با تحلیل درست با آن ها برخورد کند و با همبستگی اجتماعی و عاطفه ی قوی به مقابله با آن برود.

آیت الله اعرافی بیان داشت: عرض من در آغاز به کار رادیو محرم این است که گنجینه ی عاشورا می تواند یک جامعه را لبریز از روح مقاومت و تاب آوری کند و بسیاری از سختی ها و دشواری ها را آسان نماید.

امام جمعه قم در ادامه گفت: این گنجینه علاوه بر مؤمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام برای تمامی افراد بشر، تمامی آزادیخواهان دنیا و همه ی مظلومان جهان الهام بخش و راهگشاست.

وی تصریح کرد: یک بُعد مهم عاشورا تجلی تاب آوری، صبر و مقاومت است که از سوی حضرت سیدالشهداء علیه السلام به ما آموخته شد.

مدیر حوزه های علمیه کشور عنوان داشت: هیچگاه نگوییم عاشورا عزا و ماتم و افسردگی است؛ عاشورا شور، تحمل و روح حماسه را به بشر می بخشد.

وی گفت: اگر کسی عمق تعامل حضرت زینب سلام الله علیها را درک کند می بیند هرگز ایشان اسیر بنی امیّه نبوده و آن ها را در خطبه های آتشینش اسیر عدالت، حماسه و عرفان عاشورا کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: امسال هم می بایست در کنار برگزاری باشکوه مراسم محرم، به رعایت شیوه نامه های بهداشتی اهتمام داشته باشیم تا باز هم از گنجینه ی عاشورا درس مقاومت و تاب آوری را بیاموزیم.

وی با اشاره به اقدام مفتضحانه ی دولت امارات گفت: حادثه ی عادی سازی روابط امارات با رژیم منحوس صهیونیستی به هیچ عنوان برگرفته از تفکر اسلامی و اندیشه عاشورایی نبوده و این اقدام زشت و مفتضح یقیناً به شکست خواهد انجامید.

آیت الله اعرافی در پایان خاطرنشان کرد: در این شرایط نیاز است هم رسانه ملی و هم سایر رسانه ها با برنامه هایی که امسال دارند، این مشعل را فروزان نگه دارند و ما را از دریای معارف عاشورا بهره مند کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha