پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای در سنگاپور، محدودیت حجاب را برداشت

حوزه/ در پی تنش‌های اخیر در رابطه با مسئله تبعیض و سخنان رئیس جمهور سنگاپور، بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای در این کشور اعلام کرد که محدودیت مذهبی برای داشتن حجاب اسلامی برای کارمندانش را لغو می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از straitstimes، فروشگاه زنجیره ای تانگز، یکی از برجسته ترین فروشگاه‌ها در سنگاپور، محدودیت‌های مذهبی را برداشته و از این پس به آزادی‌های دینی تمام کارمندانش احترام خواهد گذاشت.

کلیه کارکنانی که با مشتریان در ارتباط هستند از این پس (جمعه ۲۱ آگوست) می‌توانند هنگام کار در این فروشگاه زنجیره ای حجاب و روسری داشته باشند و به دیگر سازمان‌هایی  که در این رابطه به زنان مسلمان آزادی داده‌اند خواهند پیوست.

 سخنگوی شرکت در پاسخ به سئوال خبرنگاران گفت اعلام کرد که این شرکت یک تغییر فوری ایجاد کرده تا آیین‌نامهی را اجرا کند که به طور یکنواخت به همه کارکنان و شرکای تجاری برند احترام گذاشته شود.

گفتنی حلیمه یعقوب رئیس جمهور سنگاپور صبح روز پنج شنبه، تبعیض در محل کار را به شدت محکوم کرده و گفت: این امر به ویژه نگران کننده است زیرا به افراد آسیب زده و آنان را از امرار معاش محروم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد که این وضعیت به ویژه در بحران کرونا، نگرانی هایی را در ارتباط با شغل و معیشت مردم افزایش داده است و مردم را نگران کرده و باعث شده احساس ناامنی داشته باشند.

وی گفت: تبعیض به هر شکلی و علیه هر کسی به هیچ وجه در جامعه ما جایی ندارد و مردم باید فقط بر اساس شایستگی و توانایی آنها در انجام کار و نه چیز دگیری سنجیده شوند.

سخن خانم حلیمه در پاسخ به پرونده یک فروشنده ۲۰ ساله تانگز بود که گفته بود از او خواسته شده حجاب خود را در محل کار بردارد.

در تاریخ ۲۹ جولای نورین جازلینا، یک فروشنده نیمه وقت کیف های دستی در یک غرفه تانگز  گفت که کارکنان به او گفته‌اند که باید حجاب خود را بردارد و مدیران به او گفته‌اند که کارمندانی که در ارتباط با مشتری هستند نباید روسری داشته باشند.

خانم جازلینا گفت این درخواست توهین آمیز است، زیرا  پوشیدن حجاب نه تنها در دین او الزامی است بلکه نمادی از محجوب بودن اوست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha