دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: عزاداری های امسال با درایت و عقلانیت بیش از پیش و با رعایت نظم و مقررات و شیوه نامه های بهداشتی، مطابق رهنمود رهبر حکیم انقلاب اسلامی و دیگر مراجع معظم تقلید (دامت برکاتهم)  برپا می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی در سخنانی با اشاره به فرا رسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش گفت: محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر و مظلوم بر ظالم است. محرم ماه دمیده شدن روح آزادگی در پیکر خموده و خمیده و افسرده و پژمرده‌ی جامعه اسلامی است. محرم ماه جلوه گری عبودیت و تعلیم اوج بندگی؛ ماه پاکسازی باطن خویش از حب دنیوی و در نهایت، ماه شرافت و عزت و ایثار و فداکاری و ایستادگی در برابر هر ظلم و ظالمی و دفاع از تمام ارزش های اخلاقی، انسانی، دینی و در یک کلمه : ماه حسین و ماه رسیدن به خدا است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،با تاکید بر اینکه جا ماندن از قافله حسینیان، حاصلش ندامت جبران ناپذیر است، خاطر نشان ساخت: بر پایی مراسم عزای پسر رسول خدا(ص) و سوگواری و اندوه و گریه بر امام حسین و همه شهیدان کربلا _ علیهم السلام_ عبادت و از افضل طاعات و مایه خوشنودی خداوند متعال و قلب نازنین پیامبر و اهل بیت مکرمش و تسلی خاطر وارث خون حسین و یادگار خاندان رسالت و امامت؛ یعنی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است که باید با اخلاص و قصد قربت انجام پذیرد.

وی با اشاره به شرایط محرم امسال و خطرات بیماری کرونا در جامعه، تاکید کرد: عزاداری های امسال با درایت و عقلانیت بیش از پیش و با رعایت نظم و مقررات و شیوه نامه های بهداشتی، مطابق رهنمود رهبر حکیم انقلاب اسلامی و دیگر مراجع معظم تقلید (دامت برکاتهم)  برپا می شود تا برکات بی شمار ارادت به امام حسین (ع) بیش از هر زمانی شامل حال شیعیان و بلکه همه ستمدیدگان جهان باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha