جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانواده عاشورایی

حوزه/ حجت‌الاسلام آریاخاکی گفت: مسأله تکثیر نسل شیعی یکی از نیازهای مهم جامعه امروز است؛ چراکه در حال حاضر رشد زاد و ولد به ۳/۱ درصد رسیده، درحالی‌که در تمام دنیا وقتی رشد موالید به ۲ می‌رسد وضعیت را بحرانی اعلام می‌کنند؛ بنابراین، وضعیت کشور ما خیلی بحرانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، عاشورا راهی است که امام حسین(ع) برای کسانی که با پیام پیامبر(ص) و بلاغت علی (ع) هدایت نشدند، گشود تا مسیر برای ما معلوم شود و از آنجایی که خانواده امروزه دچار بحران است و همچون هر مساله مهم زندگی، عاشورا برایش پاسخی خواهد داشت، برآن شدیم تا سلسله مباحثی را پیرامون ابعاد و شاخصه‌های خانواده عاشورایی داشته باشیم.

بر این اساس سلسله مباحث «خانواده عاشورایی» عنوان سرفصلی است که قرار است توسط حجت‌الاسلام مهدی آریاخاکی، معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، مورد بررسی قرار گیرد که متن سخنان وی در زیر می‌آید؛

تکثیر نسل

اولین موضوع، مساله تکثیر نسل است که در روایات بسیاری تأکید شده است.

یکی از آن روایات سخن امام باقر(ع) از قول رسول خدا(ص) است که فرمود: با دختر باکره‌ای که فرزند زیاد می‌آورد ازدواج کنید و با زن نازای زیبا ازدواج نکنید؛ زیرا من به فزونی جمعیت شما در روز قیامت، بر امت‌ها مباهات می‌کنم.

اتفاقاً این موضوع از نیاز جامعه امروز ماست؛ چراکه در حال حاضر رشد زاد و ولد به ۱/۳ درصد رسیده است، درحالی‌که در تمام دنیا وقتی رشد موالید به ۲درصد می‌رسد وضعیت را بحرانی اعلام می‌کنند. بنابراین، وضعیت کشور ما خیلی بحرانی است.

اما ارتباط این بحث با این ایام عاشورا چیست؟ حالا که پدیده بی‌میلی به فرزند آوری، یکی از انحرافات نوپدید جامعه ماست؛ پس باید از خون سیدالشهدا که در راه خدا و  برای نجات بندگان از جهالت‌ها و حیرت گمراهی‌ها ریخته شد، برای اصلاح جامعه بهره‌برداری کرد.

ایام محرم فرصتی ویژه است تا از معارف حسینی، برای نجات خانواده‌ها از خطر بی‌فرزندی و کم‌فرزندی، استفاده کنیم.

امام حسین(ع) از همان ابتدای حرکت خود تا لحظه شهادت به‌صورت عمومی و خصوصی از افراد به‌منظور افزودن یاران جبهه حق دعوت می‌کرد.

آیا در جنگ‌ جمعیتی که دشمن علیه ما به راه انداخته، ما هم حاضریم برای افکندن ترس بر دل دشمن، بر سربازان جبهه حسینی افزوده و اقدام به فرزند آوری یا افزایش آن‌ها کنیم؟

هم‌اکنون در برخی از شهرهای مرزی میزان موالید اهل سنت به‌مراتب بالاتر از تشیع است.

مکتب حسینی عرصه پیکار با دشمنان، در عرصه‌های مختلف بوده و جهاد جمعیتی و افزایش نسل عاشورایی، یکی از آن عرصه‌هاست.

رهبر معظم انقلاب، امروز داعیه‌دار و پرچم‌دار این مهم شده است؛ از این رو می‌توان گفت که امر به جهاد داده‌اند و امروز یکی از جلوه‌های حسینی زندگی کردن و خانواده عاشورایی همین تکثیر نسل است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha