شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیرحوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس با بیان اینکه ۱۴ معصوم غایت خلقت آدم هستند، گفت: در واقع قصه عالم و اسرار آن ۱۴ معصوم هستند، این افراد خلیفةالله واقعی هستند، حجةالله، حسین بن علی(ع) است، خلیفةالله آن حسینی است که همه جبهه‌های بندگی را در کربلا نمایان کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد استوارمیمندی شامگاه شنبه در مسجد امام خمینی(ره) معالی آباد به مناسبت سومین شب از مراسم عزاداری سالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع)، در خصوص مسائل نذورات در ایام دهه محرم، اظهار داشت: برخی سؤال می‌کنند که با توجه به شرایط بیماری کرونا چطور به نذورات خود عمل کنیم.

وی با بیان اینکه نذر ممکن است به دو صورت انجام شود، اضافه کرد: ‌زمانی نذر به‌ صورت شرعی است به‌ طوری‌که شخص صیغه نذر را ادا کرده است، اگر شخصی نذر شرعی کرد حق شکستن آن را ندارد؛ در صورت شکستن کفاره دارد، بنابراین تا حتی‌الامکان باید نظر را ادا کند.

مدیر حوزه علمیه استان فارس خاطرنشان کرد: برخی نذورات به‌صورت شرعی نیست، لذا احکام شرع نیز بر آن مترتب نمی‌شود و هر طور شخص بخواهد می‌تواند تغییر دهد، در اینجا می‌توان اصول بهداشتی را رعایت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وقتی خداوند اراده کرد حضرت آدم را خلق کند، آدم را به‌عنوان اینکه خلیفه‌الله شود خلق کرد، بیان داشت: خداوند بی‌نیاز علی الاطلاق است و ذره‌ای احتیاج در او راه ندارد، خدای متعال اراده کرد که فیضیات خود را به مرحله فعلیت برساند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین استوارمیمندی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید به یاد بیاور ای پیامبر(ص)، می‌خواهم در زمین، خلیفةالله قرار دهم، به این معنا که قبل از خلقت آدم، هیچ‌کدام از مخلوقات خلیفه‌الله نبودند.

وی با طرح این سؤال که چطور شد خداوند انسان را خلق کرد، تأکید کرد: خداوند به ملائکه فرمود اگر چیزی می دانید پیرامون اسامی که نقش بسته اند بیان کنید، وقتی آدم اسامی این ۱۴ نور را به ملائکه اعلام کرد ملائکه خضوع کردند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس افزود: ۱۴ معصوم هستند که غایت خلقت آدم هستند، در واقع قصه عالم و اسرار آن ۱۴ معصوم هستند، بهانه خلقت همه آفرینش ۱۴ معصوم هستند، این افراد خلیفه‌الله واقعی هستند، حجت‌الله، حسین بن علی(ع) است، خلیفه‌الله آن حسینی است که همه جبهه‌های بندگی را در کربلا نمایان کرد.

وی گفت: وقتی‌ که بر ملائکه مسلم شد که خلقت آدم برای این ۱۴ معصوم بوده، همه سجده کردند الا ابلیس بود که سجده نکرد، ابلیس نیز قرار بود آزموده شود، بزرگ‌ترین آزمون عبادت نیست بلکه ولایت است، از این رو عبودیت قدم نخست است.

مدیر حوزه علمیه فارس با تأکید بر اینکه برخی ولی زمان خود را گم‌کرده‌اند، تصریح کرد: برخی چهارده معصوم را طوری جلوه می‌دهند و شبهاتی را راه می‌اندازند که به ارادتمندان اهل‌بیت(ع) عرب پرست می‌گویند، این نگاه با نگاه اعلایی که خداوند می‌فرماید متفاوت است، لذا ۱۴ معصوم موجوداتی فرامنطقه‌ای، جهانی و آسمانی هستند، این اسماء الهی هستند، به خاطر اهمیتی که منطقه حجاز از قدیم و اکنون دارد خداوند نزول اجرای آن را این منطقه قرار داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha