چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام مسجد کرایست چرچ: ترور شرورانه باعث شد جامعه بهم نزدیک‌تر شود

حوزه/ فودا در ۱۵ مارس سال گذشته، هنگامی که فرد مسلح به مسجد کرایست‌چرچ حمله کرده و به روی نمازگزاران آتش گشود، بر روی منبر بود. وی در دادگاه خطاب به قاتل گفت: حمله برخلاف خواست تو باعث شد ما بهم نزدیک‌تر شویم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از sbs، دادگاه نژادپرست استرالیایی تبار که در حمله به دو مسجد النور و لینوود در شهر کرایست چرچ، ۵۱ نمازگزار مسلمان را در نماز جمعه به خاک و خون کشیده و ده‌ها تن دیگر را مجروح ساخته بود، آغاز شد.

در این دادگاه جمال فودا، امام جماعت مسجدی که در سال گذشته ۴۴ نمازگزارش را در حمله تروریستی از دست داد، بیانیه اعتراض آمیزی را در دادگاه عالی نیوزیلند قرائت کرد.

وی نخستین کسی است که از سوی قربانیان سخن می‌گوید. انتظار می‌رود ۶۶ بیانیه در دادگاه این نژادپرست قرائت شود.

فودا در ۱۵ مارس سال گذشته، هنگامی که فرد مسلح به مسجد حمله کرده و به روی نمازگزاران آتش گشود، بر روی منبر بود.

در بیانیه فواد، وی در حالی که چند متر با فرد مهاجم فاصله داشت، گفت که برخلاف خواسته وی، این حمله جامعه را بهم نزدیک‌تر ساخته است و برعکس خواسته او اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: تغییرات زیادی درون جامعه اسلامی ما ایجاد شده است. من عاشق نیوزیلند هستم و جامعه نیز با عشق و پشتیبانی از ما حمایت کرد. مسجد النور رشد کرده است و من معتقدم که جامعه ما اکنون بسیار بیشتر با مردم در کرایست چرچ، نیوزیلند و در سراسر جهان در ارتباط است.

وی رو به تیرانداز گفت: کار شیطانی تو باعث شد ما به هم نزدیکتر شویم.

آقای فودا خاطرنشان کرد: هم اکنون نیوزیلند توسط جهان به عنوان الگوی شفقت، عشق و همدلی دیده می شود و تروریست به عنوان یک جنایتکار شناخته می‌شود.

پس از اظهارنامه آقای فودا، چند قربانی دیگر نیز علیه متهم شهادت دادند. برخی نیز از افسران خواستند تا به جای آن‌ها شهادت نامه ها را قرائت کنند.

خالد ماجد عبدالرئوف النوبانی از طریق یک متجرم گفت که این حمله دردی ناگسستنی با او باقی گذاشته است.

وی گفت: من بیشتر از همه از عدم توانایی برای کمک به دیگران دردمندم. آنچه اتفاق افتاد بسیار غیر منتظره بود و من هنوز از آنچه که دیدم شوکه هستم.

خالد گفت: من به کار عادی برنگشته ام و با زندگی روزمره دست و پنجه نرم می‌کنم. رفتار من تغییر کرده است زیرا برخی از دوستانم را از دست داده‌ام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha