پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عیئت تلویزیونی عاشوراییان

حوزه/ هیئت تلویزیونی عاشوراییان در شب اول با حضور حجت الاسلام والمسلمین جهانگیری سهروردی به موضوع دین چه فایده ای برای جامعه و مردم دارد، پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، هیئت تلویزیونی عاشوراییان در شب اول با حضور حجت الاسلام والمسلمین یحیی جهانگیری سهروردی به موضوع دین چه فایده ای برای جامعه و مردم دارد، پرداخت.

حجت الاسلام سهروردی از مبلغان حوزه بین الملل و مسلط به چهارزبان است و با توجه به تخصص خود سفرهای متعددی به کشورهای مختلف به ویژه کشورهای آفریقایی داشته است.

او در ابتدای برنامه خاطرنشان کرد: انسان زمانی که تلفن همراهی می خرد، نیاز به توضیحاتی درمورد آن دارد و هرچه بیشتر از ویژگی ها و قابلیت های آن با خبر باشد، بهتر از آن استفاده می کند اما راهنمای استفاده از آن را فقط از سازنده آن می تواند دریافت کند، دنیا هم خلق شده است که ما درست از آن استفاده کنیم و در نهایت باید از سازنده دنیا که جز خدا نمی تواند باشد؛ کاتالوگی دریافت کنیم و آن کاتالوگ در دست انبیاست. آن ها آمده اند تا راه خوب و درست زیستن را به ما یاد دهند، حال هرچه بشر بیشتر دنیا را بشناسد، بهتر می تواند زندگی کند.

کارشناس برنامه در پاسخ به این سوال یکی از دانش آموزان که دین در چالش کرونا چه کمکی به مردم می تواند بکند؟ عنوان کرد: انبیا گفته اند دنیا را نباید تنها از دریچه ی یک عینک به خصوص دید. اگر می خواهیم به چگونگی هستی پی ببرید، باید دنیا را از دید انواع عینک ها مشاهده کنیم.

کارشناس هیئت تلویزیونی عاشوراییان با بیان اینکه حتی عینک علم هم نمی تواند همه حقایق هستی را در خود بگنجاند، گفت: کرونا یک ویروس ریز توانست بشر چند میلیاردی را درگیر کند و از این رو دین فریاد زد و همه را به برادری دعوت کرد که انسان ها باید به فکر هم باشند و به هم بیاندیشند.

سهروردی با توجه به قیام امام حسین علیه السلام تأکید کرد: امام حسین علیه السلام آمد تا عدالت و عقلانیت را اجرا کند، آمد تا نژاد پرستی را از بین ببرد چراکه پس از پیامبر، ارزش ها به یک باره دگرگون شد و کسی لازم بود تا فریاد بزند و دین را احیا کند، حال چه کسی از امام حسین علیه السلام بهتر؟

او در ادامه گپ و گفت با دانش آموزان متذکر شد: باید ببینیم در جامعه تا چقدر نام امام حسین علیه السلام را زنده نگه داشته ایم؟ اباعبدالله به یک جامعه و دین تعلق ندارد! در اربعین از هر ملیت، زبان و نژادی در کربلا حاضر می شوند. زمانی که امام زمان عجل الله ظهور می کنند، خود را با نام امام حسین علیه السلام معرفی می کنند، پس اگر می خواهید ظهور نزدیک تر شود، نام امام حسین علیه السلام را در جامعه برتر کنید.

حجت‌الاسلام سهروردی با پاسخ به این سوال که چرا انسان باید دیندار باشد بحث را به پایان رسانید و گفت: شاید انسان بتواند بی دین زندگی کند؛ ولی نمی تواند درست زندگی کند. دین فقط حدیث و قرآن نیست! دین یعنی عمل به اندیشه و هرچه که عقل ما قادر به فهمیدن آن است.
شعرخوانی شاعر حمیدرضا برقعی، مداحی مهدی خیامیان، اجرای گروه سرود عاشوراییان با تک خوانی هادی پورشفیعی و گزارش تصویری از هیئت عزاداری مجموعه فرهنگی باران از دیگر آیتم های این برنامه بود، همچنین مخاطبان هرشب می توانند با ارسال کلمه اعلام شده به شماره ۳۰۰۰۰۳۳۵۵ در این برنامه مشارکت کنند که در هربرنامه به پنج نفر کارت هدیه دو میلیون ریالی اهدا می شود
گفتنی ست این برنامه به مدت ۱۰ شب با موضوع دینداری حوالی ساعت ۲۲ به صورت زنده در شبکه استانی اصفهان و شبکه اینترنتی تیوا به روی آنتن می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رسول ملکیان اصفهانی IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    0 0
    سلام بنظر می رسد تعریف دین دراین مصاحبه غلط باشد. حتی درمیان تعاریف مختلف دین؟؟؟؟ آیا این تعریف درست است که آورده اید: ((دین یعنی عمل به اندیشه و هرچه که عقل ما قادر به فهمیدن آن است.))