جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روح الله حسینیان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین روح الله حسینیان، نماینده ادوار مجلس و رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، درگذشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین روح الله حسینیان، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی دارفانی را وداع گفت.

محمد حسینیان، فرزند مرحوم حجت الاسلام و المسلمین روح الله حسینیان، در حساب توییتری خود از درگذشت پدر خود خبر داد و نوشت: «انا لله و انا الیه راجعون روحم جانم پدرم روح الله حسینیان به سالار شهیدش پیوست»

مرکز اسناد انقلاب اسلامی هم در حساب توییتری این مرکز، درگذشت مرحوم حسینیان را تایید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین روح الله حسینیان سال ۱۳۳۴ در شیراز متولد شد. در پنج سالگی به همراه خانواده به یکی از روستاهای آباده به نام صغاد، مهاجرت کرد و تحصیلات خود را تا سوم دبیرستان در همان روستا به پایان رساند.

او در سال ۱۳۴۹ وارد حوزه علمیه قم شد و تا سال ۵۹ در مدرسه حقانی، در محضر استادانی چون شهید بهشتی، شهید قدوسی و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای کسب فیض نمود.

اولین کتاب او به نام «رهبری در تشیع» در سال ۱۳۶۸ به چاپ رسید.

 کتاب های «چهارده سال رقابت ایدئولوژیک شیعه در ایران»، «چهارده قرن تلاش شیعه برای توسعه و ماندن»، «بیست سال تکاپوی اسلام شیعی در ایران»، «حریم عفاف(حجاب و نگاه از دیدگاه فقه اسلامی)، «ستاره صبح انقلاب (زندگینامه حاج آقا مصطفی)»، «فرشته زمینی (زندگانی حضرت زهرا سلام الله علیها)» و «ماجراهای آغاجری» از دیگر تالیفات مرحوم حسینیان است.

نمایندگی مردم تهران در دوره های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی در مجلس هشتم، دادستان انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان، دادستان ویژه روحانیت تهران، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، مشاور سیاسی و امنیتی رئیس جمهور در دولت نهم و تالیف ۲۰ عنوان کتاب در موضوعات فقه و تاریخ انقلاب اسلامی در کارنامه مرحوم حسینیان دیده می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد مهدی اسلامی (نام مستعار) IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    0 0
    خدای تعالی غریق رحمتش کرده و به باز ماندگناش صبر جمیل و اجر جزیل عظا فرماید . جهان بودم گذشتم از جهان زود____جهان را کی برای کس وفا بود؟
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    0 1
    جهان اسلام چهره درخشانی رو از دست داد
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      0 0
      الحق و الانصاف
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 0
    بصیرت نافذ و مجاهدت مستمر
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 0
    اللهم اجعله فی أعلی علیین
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 0
    چرا از لفظ احترامی شیخ استفاده نمی کنیم ؟! پیام تسلیتی حضرت آقا را ببینید می فرماید حاج شیخ .