شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محرم

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان گفت: حادثه عاشورا و قیام امام حسین(ع)، تلاش برای نجات انسان ها از همه بندها و بردگی‌ها و پستی ها بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و­المسلمین محمود صفی زاده، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان در جمع کارکنان مدیریت استان، ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران آن حضرت، گفت: رشد و تعالی به برکت ذکر و نام و یاد امام حسین(ع) نصیب تاریخ و ملت ایران شده است.

وی با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: همانا در طول زندگی شما نسیم‌هایی از سوی پروردگارتان می‌وزد هان! خود را در معرض آنها قرار دهید، باشد که چنین نسیمی سبب شود که برای همیشه شقاوت و بدبختی از شما دور ماند، تاکید کرد: خواندن زیارت عاشورا در این ایام همان نسیم رحمت است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان با تأکید بر ضرورت توجه به ابعاد عمیق قیام عاشورا در کنار اقامه عزا و گریه بر مصیبت های امام حسین (ع) و خاندانش، گفت: قیام عاشورا،  قیامی معمولی نبود بلکه حادثه ای عظیم و ماندگار است که باید به ابعاد معنوی و اهداف واقعی آن توجه شود

وی اظهار کرد: حادثه عاشورا و قیام امام حسین(ع)، تلاش برای نجات انسانها از همه بندها و بردگی‌ها و پستی ها بود، یعنی امام حسین(ع) چنان به مردمان رحمت و محبّت داشتند که با همه وجود در راه نجات و هدایت آنان به منزل مقصود، تلاش می کرد و از ایمان نیاوردن مردمان و سقوط آنان در غم و اندوه فرو می‌رفتند و سخت آزرده خاطر می‌شدند.

حجت الاسلام و المسلمین صفی زاده افزود: حسین (ع) این گونه بود، انسانی که به هیچ وجه به خواری و زبونی تن نسپرد، و دارایی اش بر باد رفت، فرزندان و یارانش کشته شدند، خاندانش به اسارت درآمد، بدنش با شمشیرها قطعه قطعه شد، اما در همان لحظه آخر باز رو به شمر کرد و فرمود: می دانی در چه جایگاهی نشستی،جایگاهی که پیامبر بر آن بوسه زد؛ امام حسین(ع) در همان لحظه می خواست تا شمر را از این شقاوت نجات دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha