پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محرم

حوزه/ خانم ساوری گرگان گفت: حُبّ اهل بیت(علیهم السلام) ،کلیدِ درهای خیر و رحمت است، لذا اگر انسان این محبت را در مسیر طاعت حفظ نماید و به واسطه گناه و خطا از بین نبرد، در روز قیامت به او خطاب می شود "از هر دری که می خواهید وارد بهشت شوید".

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم فریده ساوری در مراسم روز پنجم ماه محرم که با حضور کارکنان مجموعه حوزوی الزهرا(سلام الله علیها) برگزار شد، با استناد به روایتی از امام زین العابدین(علیه السلام) به بحث پیرامون محبت و دوستی اهل بیت(علیه السلام) پرداخت و یکی از راه های محبت به خداوند را حُبّ به اهل بیت(علیهم السلام) دانست.

وی افزود: محبت به اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) تمامی خوبی ها، کمالات و سعادت را به دنبال دارد؛ هدف آفرینش نیز رسیدن انسان به کمال معنوی و تقرب الهی است که یکی از راه های رسیدن به کمال، حب به اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) است.

مبلغ مدرسه علمیه عالی الزهرا(سلام الله علیها) گرگان، رابطه میان محبت به اهل بیت(علیهم السلام) و تقرب به خدا را امری قرآنی برشمرد که براساس آیه 23 سوره مبارکه شوری "کسی که محبت اهل بیت علیهم السلام را داشته باشد، در حریم خداوند روزی دارد" .

ساوری با بیان اینکه خداوند متعال در برخی آیات سوره های لقمان و نساء از محبت اهل بیت(علیهم السلام) به عنوان نعمت و فضل یاد کرده، افزود: نعمت و فضل، نصیب هر انسانی نخواهد شد؛ همچنین این محبت موجب آزادی انسان شده؛ او را از بردگی نجات داده و در جنگ اکبر به پیروزی می رساند.

وی گفت: حُبّ اهل بیت(علیهم السلام) ،کلیدِ درهای خیر و رحمت است، لذا اگر انسان این محبت را در مسیر طاعت حفظ نماید و به واسطه گناه و خطا از بین نبرد، در روز قیامت به او خطاب می شود "از هر دری که می خواهید وارد بهشت شوید" چنانکه روایاتی بر این مطلب دلالت دارد.

مبلغ جهادی مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان، قرارگرفتن در مسیر هدایت الهی و عدم گمراهی، دستیابی به سعادت ابدی و ثبات قدم در قیامت را از آثار حُب اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) عنوان کرد و گفت: هر چه این رابطه قلبی تر و درونی تر باشد، تاثیر بیشتر و عمیق تری بدنبال خواهد داشت.

ساوری، محبت، تعظیم و تبرک جستن و نیز زیارت حرم اهل بیت(علیهم السلام) را از مصادیق تعظیم شعائر و برگرفته از تقوای درونی انسان برشمرد و در پایان تصریح کرد: اعتقاد به توحید و حُب به خدا، حُب مروجین این اعتقاد که همان اهل بیت و اولیای الهی(علیهم السلام) هستند و نیز حُبّ رفتارها و عملکردهایی که انسان را به خدا می رساند، از راه های رسیدن انسان به سعادت و کمال است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha