پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
رحمت الهی

حوزه/ کارشناس آموزش مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان گفت: رجا و امید به رحمت الهی از عوامل رسیدن انسان به آرامش است که با شناخت و معرفت حاصل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گرگان، خانم لادن یونسی در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که با حضور کارکنان مجموعه حوزوی الزهرا(س) برگزار شد، با استناد به دعای هفتم صحیفه سجادیه، این دعا را سرشار از مباحث توحیدی دانست که امام سجاد(ع) هنگام بوجود آمدن گرفتاری و امر مهم یا رخ دادن حادثه ای ناگوار آن را می خواند و بدان تمسک می جست.

وی با اشاره به مضمون کلی دعا که امام زین العابدین(ع) با تضرع به درگاه خداوند بیان فرمودند، افزود: هرگاه انسان دچار گرفتاری می شود، از زمان شروع گرفتاری، متزلزل و متضرع بوده و به شِکوه و شکایت می پردازد که حالت تضرع بنده، نه از جهت نیاز خداوند بلکه به معنای تسلیم و رضا در اوامر الهی است.

استاد حوزه اولین عامل آرامش انسان را کسب معرفت و شناخت معرفی کرد و توضیح داد: خداوند با لطف خود به انسان نظر می کند و به سبب قدرت الهی، امور حاکم بر انسان ها جاری می شود و هر امر دشواری در برابر قدرت خداوند سهل و آسان است.

یونسی، رضا و تسلیم در برابر خداوند را اولین عامل آرامش انسان برشمرد و ادامه داد: با رسیدن انسان به مقام تسلیم، به خواست خداوند و تقدیر الهی رضایت یافته و هر امری را مصلحت و حکمت خداوند می داند که کسی جز او قدرت برطرف کردن آن را ندارد؛ لذا باید برای حلّ مشکلات به او پناه می برد.

وی، رجا و امید به رحمت الهی را از دیگر عوامل رسیدن انسان به آرامش برشمرد که با شناخت و معرفت حاصل می شود.

مبلغ حوزه عنوان کرد: چهارمین عامل آرامش انسان، انجام فرائض و مستحبّات است، زیرا مشغولیات روحی و عدم آرامش موجب کاهش میل انسان به انجام فرائض می شود؛ لذا توجه به مسائل اعتقادی، سَکینه و آرامش روحی را به دنبال خواهد داشت.

یونسی در پایان، تمسک به اهل بیت(ع) و خشوع و خضوع در برابر ذات حق تعالی را از دیگر راه های رسیدن انسان به آرامش و اطمینان برشمرد و با اشاره به وضع موجود و شیوع ویروس کرونا، بر حفظ آرامش و استفاده از فرصت‌های پیش رو تأکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha