پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
میرزامحمدی در مسجد مقدس جمکران

حوزه/ خطیب حوزوی گفت: حضور در مجالس حسینی و توسل به سیدالشهدا(ع) باید زمینه ساز تقویت ارتباط ما با امام زمان (عج) باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی طی سخنانی در جمع عزاداران هیئت کف العباس(ع) قم که در مصلی بزرگ قدس برگزار شد، با بیان این که وقتی صحبت از توسل به حضرات معصومین(ع) می شود، غریب ترین آنان، امام زمان(عج) است، اظهار داشت: غربت حجت بن الحسن(عج) در حالی است که ایشان همه کاره عالم است و همه ملائکه در بهترین شب سال یعنی شب قدر به خدمت ایشان مشرف می شوند و ایشان صادرکننده فرمان و دستور خداوند به همه کائنات هستند.

وی افزود: به تعبیر امام رضا(ع) ایشان برای شیعه مهربان تر از پدر و مادر هستند، کما این که مظهر رحمت واسعه الهی در زمان ما می باشند.

حجت الاسلام میرزامحمدی ادامه داد: بزرگان ما با توسل به ولی عصر(عج) مشکلات و گرفتاری هایشان مرتفع می شده چرا که به این واسطه فیض الهی و دفع کننده بلاها متوسل می شدند.

این استاد و خطیب حوزوی همچنین با اشاره به این که بیش از شش ماه است که مردم ما گرفتار ویروس حقیر و در عین حال خطرناکی شده اند، گفت: ما باید برای رفع این بلیه و دیگر مشکلات و گرفتاری ها به امام زمان(ع) متوسل شویم و همچون مردم مؤمن در گذشته آن چنان به حضرت ، استغاثه کنیم که ایشان جوابمان را بدهد.

وی بیان داشت: ما در کشور امام زمان(عج) هستیم و واقعاً حیف است که از ایشان در رسانه ها تنها در روز جمعه و آن هم به شکل کلیشه ای یاد می شود.

حجت الاسلام میرزامحمدی همچنین با بیان این که غیبت مهدوی نباید باعث شود که فکر کنیم شئون امامت ایشان تعطیل یا مختل شده است، گفت: حضرت حجت(عج) با وجود بی مهری و کم مهری ما شیعیان، همیشه برایمان دعا می کنند و اگر لطف ایشان نبود دشمنان ما را به راحتی می بلعیدند.

وی خاطرنشان کرد: ما مدیون امام زمانیم و امروز به خصوص همه تلاش دشمن این است که ارتباط ما را با امام زمان(عج) قطع کند که اگر این طور شد با دیگر امامان نیز این ارتباط قطع خواهد شد.

حجت الاسلام میرزامحمدی در خاتمه افزود: اگر دستمان از امام زمان(عج) کوتاه شود بیچاره می شویم و اساساً حضور در محافل حسینی و توسل به سیدالشهدا(ع) نیز باید به گونه ای باشد که ما را یار حضرت کند و اگر همین نیز ابتر است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha