پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دوره میثاق طلبگی مدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین (ع) تبریز

حوزه /حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در بازدید از دوره میثاق طلبگی مدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین (ع) تبریز، تبلیغ دین و خدمت به مردم را مهمترین رسالت طلبگی خواند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز ضمن بازدید از دوره میثاق طلبگی مدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین (ع) تبریز، در نشست صمیمی با طلاب، گفت: شما در این بمباران فرهنگی، با انتخاب این کسوت، کار مهم و قابل تقدیری انجام داده اید.

وی، تبلیغ دین و خدمت به مردم را مهمترین رسالت طلبگی خواند و ادامه داد: طلبگی سرآغاز اصلاح و هدایت جامعه است که با اصلاح خود، آغاز می شود و شما وارد این مسیر مهم شده اید، لذا در کنار درس و تهذیب باید انس با قرآن، دعا، مناجات و توسل به اهل بیت(ع) را در اولویت زندگی خود قرار دهید.

امام جمعه تبریز در خصوص اهمیت و مراحل انس با قرآن، افزود: حفظ، قرائت و آشنایی با مفاهیم کلام الله مجید اولین گام برای انس با این کتاب آسمانی است. حفظ و قرائت قرآن مقدمه ای است برای درک و فهم قرآن و آن نیز اولین گام است برای عمل به قرآن؛ که اصل و انتهای انس با قرآن هم همین است.

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی با تقدیر از اقدامات جهادی و فعالیت های فرهنگی و انقلابی مدرسه امیرالمومنین(ع) تبریز، گفت: بنده از تمامی زحمات دست اندرکاران مدرسه قدردانی می کنم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha