دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ساخت و ساز

حوزه/ امام جمعه کاشان گفت: طرح جامع و چشم انداز ۵۰ ساله می‌تواند به توسعه شهرها بیانجامد و فراتر از طرح جامع، ساخت و سازهایی است که بی رویه به وجود می آید و به شکل طومار به شهر آویزان می شود که باید از آن جلوگیری کرد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام عباسعلی سلیمانی، عصر چهارشنبه پنجم مرداد در دیدار با معاون عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: فلسفه پیدایش شهرستان های ویژه این بود که اختیارات گسترده شود و توسعه و آبادانی افزون گردد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه اگر بین مسئولیت و قدرت تناسب باشد، کارها و خدمات خوب پیش می رود، افزود: طرح جامع و چشم انداز ۵۰ ساله می‌تواند به توسعه شهرها بیانجامد و فراتر از طرح جامع، ساخت و سازهایی است که بی رویه به وجود می آید و به شکل طومار به شهر آویزان می شود که باید از آن جلوگیری کرد .

آیت الله سلیمانی افزود: بضعاً دیده می‌شود جلوه آثار افتخار آمیز با یک ساختمان کذایی گرفته شده است که باید با مدیریت یکپارچه از این‌گونه ساخت و سازهای بی‌اساس جلوگیری شود.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه امروز رقابت بین نیروهای فنی و تخصصی است، خاطرنشان کرد: در هر شهر قدرت تجمیع و همسویی با فرماندار است اما قدرت مبلمان شهری با شهردار است که با هم‌افزایی و همسویی هر دو به توسعه و آبادانی شهر کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آبادانی جز با همدلی صورت نمی‌گیرد، بیان کرد: اگر ما با به این جایگاه برسیم در آینده می‌توانیم یک شهر نمونه و الگو داشته باشیم، در کاشان نیز با قدمت تاریخی و با المان فراوان این بستر وجود دارد که باید المان فرش و مس در تابلو کاشان بدرخشد.

آیت الله سلیمانی تأکید کرد: برای ساخت و ساز شهرهای ایده‌آل و مطلوب با قدرت شهردار و با پشتیبانی شورای شهر و با همسویی همه دستگاه‌ها یک  چشم‌انداز ۵۰ ساله باید تعریف شود.

مهدی جمالی‌نژاد هم در این دیدار ضمن تسلیت ایام سوگواری حسینی و گرامیداشت هفته دولت، اظهار داشت: حوزه دهیاری و شهرداری‌های کشور بسیار بزرگ و مویرگی در جامعه و مانند خاکریز جلوی دشمن حساس است که عملکرد این حوزه می‌تواند احساس رضایتمندی و نارضایتی را در مردم ایجاد کند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: تمام پروژه‌های عمرانی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف به توسعه عمرانی وزارت کشور برمی‌گردد و به تناسب آن در استان‌ها معاونان عمرانی استانداران و در شهرها فرمانداران هستند که با هم‌افزایی با شهرداری‌ها به عمران کشور رونق می‌بخشند.

وی با بیان اینکه در تمام کشور ۱۲۵ هزار عضو شورا وجود دارد، افزود: یکی از مجموعه‌هایی که به صورت مویرگی در تمام کشور جریان دارد سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.  

جمالی‌نژاد با بیان اینکه ۶۵ هزار سکونت‌گاه و آبادی در کشور داریم که ۳۷ هزار تا دهیاری دارند، بیان کرد: در طول ۲۷ سال خدمت در استانداری‌های مختلف هیچ سالی مثل دو سال گذشته مشکل نداشتیم، در این دو سال تمام بحران‌ها را داشتیم که به کوری چشم دشمنان علی‌رغم مشکلات همه مسائل عمرانی و موضوعات متوقف نشده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به شتاب اتمام پروژه‌ها گفت: پروژه‌های بسیار عظیمی در این دو سال رقم خورده و با هم‌افزایی و همدلی تا پایان دولت دوازدهم شاهد اتمام پروژه‌های نیمه تمام خواهیم بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha