جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مقنی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان در دیدار مدیر و معاونان آموزش و پرورش کاشان گفت: مفهوم راه اندازی مدارس غیرانتفاعی این نبود که به رقابت با بخش آموزشی دولتی بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیر و معاونان آموزش و پرورش کاشان، راه اندازی مدارس غیرانتفاعی به منظور برداشتن بخشی از کار آموزش از گردن آموزش و پرورش را اشتباه مسئولان نظام آموزشی کشور دانست و گفت: مفهوم راه اندازی مدارس غیرانتفاعی این نبود که به رقابت با بخش آموزشی دولتی بپردازند.

وی ادامه داد: مدارس غیرانتفاعی با خارج کردن معلمان خوب کشور از سیستم آموزش دولتی خواستند به مردم تلقین کنند که مدارس دولتی در برابر مدارس غیرانتفاعی ناموفق هستند و با این اقدام آبروی نظام آموزشی کشور را به نوعی خدشه دار کردند.

معلمان سرمایه های ارزشمند کشور هستند

آیت الله سلیمانی، معلمان را سرمایه های ارزشمند کشور دانست و با بیان اینکه دولت هزینه های زیادی برای معلمان خرج کرده تا به این جایگاه رسیده‌اند، خاطرنشان کرد: اگر بخش خصوصی می خواست در سیستم آموزشی موفق باشد باید در کنار تشیکلات وسیع کشوری به آموزش نیروهای آزاد می پرداخت، نه اینکه نیروهای نخبه مدارس را از آموزش و پرورش بگیرد و آنها را در حقوق بالاتری در مدارس غیردولتی بکار گیرد.

وی با تأکید بر ضرورت تدوین دایرة المعارف در آموزش و پرورش کاشان، یادآور شد: منطقه کاشان به خاطر برخورداری از رشد و بالندگی بسیار بالای فرهنگی، علمی، دینی و حوزوی نیازمند یک دایره المعارف است.

امام جمعه کاشان یادآور شد: منقطه فرهنگی کاشان به دلیل قرار گرفتن در مرکز کشور و نزدیکی به شهر مقدس قم از نظر عمرانی، آبادانی و فرهنگ عمومی رشد زیادی کرده است.

آموزش و پرورش کاشان به صورت ویژه در کشور دیده شود

وی در پایان با بیان اینکه آموزش و پرورش کاشان به صورت ویژه در کشور باید دیده شود، تأکید کرد: به منظور جلوگیری از ترددهای غیرضرور به مرکز استان حیطه اختیارات آموزش و پرورش کاشان باید افزایش پیدا کند.

شایان ذکر است، در ابتدای این دیدار، مدیر و معاونان آموزش و پرورش شهرستان کاشان با ارائه گزارشی از فعالیت های آموزشی در سطح منطقه فرهنگی کاشان به بیان مشکلات  موجود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha