جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله سلیمانی - امام جمعه کاشان

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان، وجود امامزادگان و علمای شاخص را از دلایل گسترش فرهنگ علوی و شیعی در این منطقه دانست و گفت: درخشش بزرگانی همچون ملامحسن فیض کاشانی ها، مدنی ها، یثربی ها، امامی ها و اعتمادی ها نشان می دهد که کاشان از ظرفیت بسیار بالای علمی، فقهی و دینی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، دوشنبه سوم شهریور در دیدار  مدیران حوزه علمیه شهرستانهای  کاشان، آران و بیدگل، نطنز و نراق، ظرفیت علمی و دینی حوزه های علمیه منطقه کاشان را بی نظیر دانست و گفت: مردم دارالمومنین کاشان از قدیم الایام از تفکر شیعی و ولایی بهره مند بوده اند.

عضو خبرگان رهبری، وجود امامزادگان و علمای شاخص را از دیگر دلایل گسترش فرهنگ علوی و شیعی در منطقه کاشان دانست و ادامه داد: درخشش بزرگانی همچون ملامحسن فیض کاشانی ها، مدنی ها، یثربی ها، امامی ها، اعتمادی ها و ... نشان می دهد که این منطقه از ظرفیت بسیار بالای علمی، فقهی  و دینی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در کاشان خاطرنشان کرد: حوزه علمیه کاشان به لحاظ نزدیکی به قم و تهران اگر در جایی هم دچار کمبود باشد، فضلای کاشانی مقیم قم در تمام عرصه ها می توانند این خلاء ها را در زمینه های تدریس، خطابه پروری، و... پوشش بدهند.

وی با اعلام آمادگی برای حضور در تمام مدارس علمیه منطقه کاشان، گفت: برای آگاهی از مشکلات مدارس علمیه منطقه، سرکشی نیم ساعته کافی نیست، لذا باید کارگروهی به منظور رفع مشکلات مدارس متشکل از تعدادی از مدیران حوزه تشکیل شود و بنده هم هرجا نیاز باشد در خدمت عزیزان هستم.

آیت الله سلیمانی، حوزه علمیه کاشان را کم هزینه ترین حوزه کشور در پرورش اساتید رشته های مختلف دانست و گفت: با توجه به ظرفیت بسیار بالای علمی، فقهی و دینی در کاشان، می توان کمبود استاد درس خارج فقه، تفسیر، حدیث، کلام و فلسفه را در حوزه های علیمه منطقه برطرف کرد.

تحصیل ۲۸۰۰ طلبه در ۱۹ مدرسه علمیه کاشان

 حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی مدیر حوزه علمیه کاشان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های  انجام شده، از وجود  ۱۹مدرسه علمیه برداران و خواهران با بیش از ۲۸۰۰ طلبه و ۱۲۰ استاد  در این منطقه خبر داد و گفت: ۷۰ درصد طلاب مدارس علمیه کاشان غیربومی و بقیه بومی هستند.

وی، برگزاری مسابقات سراسری قرآنی و کسب رتبه برتر کشور در این مسابقات، راه اندازی رشته تخصصی مشاوره و وجود اساتید نخبه و برجسته را مهمترین ظرفیت حوزه علمیه کاشان برشمرد.

 در این جلسه، مدیران و معاونان مدارس علمیه کاشان بر تشکیل جلسات مستمر با حضور نماینده ولی فقیه پیرامون بررسی مشکلات شهری، آسیب های اجتماعی و آثار کاهش جمعیت و افزایش طلاق تاکید کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha