شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت  الاسلام والمسلمین منصور فرجی مدیر حوزه کاشان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کاشان تصریح کرد: اگر اقتصاد مقاومتی حتی با یک شیب خیلی کم هم شروع شده بود، امروز شاهد آثار آن در جامعه بودیم.

حجت  الاسلام والمسلمین منصور فرجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان با اشاره به اظهارات دولتمردان در مسائل و مشکلات اقتصادی کشور، گفت : برداشت از ذخیره ارزی یکی از راه های کسب درآمد دولت و پرداخت بدهی ها به بانک مرکزی است.

 وی با بیان اینکه دولت تحریم های تحمیلی آمریکا علیه کشورمان را بهانه مشکلات اقتصادی و نوسانات نرخ ارز می داند، افزود: اقتصاد مقاومتی جامع ترین راهکار مقابله با تحریم ها و مشکلات اقتصادی  است و در صورتی که صادرات غیرنفتی تقویت شود، قطعا آسیب های اقتصادی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه کاشان تصریح کرد: اگر اقتصاد مقاومتی حتی با یک شیب خیلی کم هم شروع شده بود، امروز شاهد آثار آن در جامعه بودیم.

وی با بیان اینکه ایران در بهترین موقعیت منطقه ای جهان برای صادرات غیر نفتی قرار دارد، تصریح کرد: کشورمان با قرار گرفتن در موقعیت خاص منطقه ای، دسترسی به آبهای آزاد و نقطه سوق الجیشی فرصت بسیار خوبی برای صادرات تولیدات غیر نفتی به کشورهای صنعتی جهان است.

حجت  الاسلام والمسلمین فرجی با تاکید بر ضرورت بالا بردن کیفیت کالاهای داخلی و حمایت دولت از صنعتگران، گفت:  اگر اجناس داخلی با کیفیت بهتری تولید شود قطعا  بسیاری از مشکلات اقتصادی برطرف خواهد شد.

وی یادآور شد: اگر بانک ها حمایت از تولید را در اولویت می دیدند الان شاهد تعطیلی بسیاری از کارخانجات به خاطر عدم پرداخت بدهی ها و کمبود نقدینگی نبودیم.

مدیر حوزه علمیه کاشان در پایان با تقدیر از اقدامات رئیس قوه قضائیه در راه اندازی کارخانجات تعطیل شده، گفت: ورود قوه قضاییه به این عرصه باعث شد تعداد زیادی از کارگران بیکار شده مشغول کار شوند و فشار اقتصادی به دولت نیز کاهش یابد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha