جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عزای امام حسین علیه السلام در سیرالئون

حوزه/همزمان با ششمین شب از دهه اول ماه محرم الحرام، مراسم اقامه عزای امام حسین (ع) توسط جمعی از شیعیان کشور سیرالئون برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، همزمان با فرارسیدن ششمین شب از دهه اول ماه محرم، مراسم عزای امام حسین علیه السلام و شهدای کربلا، توسط جمعی از شیعیان و مبلغان شیعه در محل جمعیت خدام اهل البیت (ع) شهر «فری تاون» پایتخت کشور آفریقایی سیرالئون برگزار شد.

در این مراسم حدودا پنج ساعته، شیخ ابراهیم باه دالن، از فارغ التحصیلان جامعه المصطفی العالمیه و نیز از فعالان شیعه این کشور، ضمن بیان سخنانی پیرامون هدف و مبنای قیام امام حسین علیه السلام، واقعه کربلا را حادثه ای تلخ و جانسوز اما انسان ساز معرفی کرده و افزود: کربلا فقط یک حادثه یا واقعه نیست بلکه به فرموده ی بزرگان، کربلا یک نهضت و منهج انسان ساز است که می بایست عمق مفاهیم و واژگان آن به خوبی و درستی درک شود.

لازم به ذکر است، کشور آفریقایی سیرالئون در غرب قاره سیاه واقع شده و بیش از پنجاه و یک درصد از جمعیت نه میلیون نفری آن پیروان ادیان آفریقایی، بت پرست و یا آنیمیست هستند. شیعیان در این کشور اقلیت کوچکی از جامعه مسلمانان این کشور را تشکیل میدهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha