پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمدحسین معزی

حوزه/ مدیر مؤسسه فرهنگی «مبلّغ» با اشاره به بیانات راهبردی مقام معظم رهبری در بهره مندی از فضای مجازی، گفت: گروه تبلیغی «مبلّغ مدیا» با شعار «هر دیندار یک مبلغ» و با همراهی مبلغان و اساتید حوزه و دانشگاه و نیز با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، حضوری فعال در عرصه های نوین تبلیغی داشته است.

حجت الاسلام محمدحسین معزی، مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان این که شور و شعور حسینی در طول تاریخ همیشه دستخوش حوادث، محدودیت ها و چالش هایی بوده است که از سوی عوامل انسانی همچون حکام ظالم صورت می گرفت، اظهار داشت: از دوران بنی امیه، بنی عباس تا زمان معاصر در حکومت های طاغوتی همچون رضاخان و صدام محافل عزاداری امام حسین(ع) با محدودیت هایی مواجه بوده است.

وی با اشاره به شیوع ویروس منحوس و تاثیر آن در محدودیت های عزاداری محرم، گفت: این ویروس منحوس شاید در ظاهر موجب محدودیت و ممنوعیت در برگزاری برخی مجالس حسینی باشد اما باید بدانیم امام حسین(ع) نور خدا است و این نور خاموش شدنی نیست و هر کس به این نور متصل شود، به کمال می رسد.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان، ابراز داشت: مکتب تشیع مطابق با شرایط مختلف و برای حفظ ارزش‌های الهی و زنده نگه داشتن مکتب اسلام و نهضت حسینی دستورالعمل های خاص و راهکارهای مناسبی ارائه می کند و اساساً پویایی مکتب تشیع به جهت همین راهکارهایی است که مطابق با شرایط صادر می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز با توجه به شیوع ویروس منحوس ما شاهد ارائه راهکارها و دستورالعمل های خاص و مناسب مطابق با شرایط هستیم تا هم مجالس عزاداری ماه محرم برگزار شود و مؤمنین از قافله شور و شعور حسینی جا نمانند و هم سلامت مردم و جامعه حفظ شود.

مدیر مؤسسه فرهنگی «مبلّغ» با بیان این که مردم متدین و انقلابی در رعایت دستورالعمل های عقلانی همراهی بسیار خوبی دارند، گفت: در خصوص کیفیت برگزاری مجالس عزاداری؛ مراجع و مقام معظم رهبری تاکید داشتند این مجالس با رعایت دستورالعمل های ستاد ملی کرونا برگزار گردد که الحمدلله در مجالس عزاداری این نکات مورد توجه مردم قرار گرفته است.

حجت الاسلام معزی با اشاره به ظرفیت فضای مجازی در نشر معارف اهل بیت(ع)، تصریح کرد: می توان گفت فضای مجازی همان فضای حقیقی است و به نوعی صحنه ای برای تضارب آرا، نشر و توزیع تفکرات مختلف شده است و ما به عنوان مروجان و مبلغین دینی باید از ظرفیت های آن استفاده کنیم زیرا فضای مجازی، فضایی است که نه می توان آن را نفی و نه حذف کرد.

مدیر کانال «مبلّغ مدیا» با اشاره به بیانات راهبردی مقام معظم رهبری در بهره مندی از فضای مجازی، اظهار داشت: حضور فعالانه و نه منفعلانه تدبیری بود که ما در «مبلّغ مدیا» پیگیری و دنبال کردیم و با بررسی هایی که انجام داده بودیم به این نتیجه رسیدیم که یکی از راه های ارتباط با مخاطب به ویژه نوجوانان و جوانان و رساندن پیام دین به آن ها حضور فعال در فضای مجازی است.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان، ابراز داشت: همزمان با شیوع ویروس منحوس و اعمال محدودیت ها در برگزاری مجالس و محافل، ما تلاش کردیم در حد توان از ظرفیت فضای مجازی و با حضور مبلغین در نشر معارف دین استفاده کنیم.

وی افزود: با بهرمندی از توان علمی و تبلیغی برخی اساتید و سخنوران دینی توانستیم کانال «مبلّغ مدیا» را با شعار «هر دیندار یک مبلغ» از ماه مبارک رمضان در شبکه های مجازی فعال کنیم.

حجت الاسلام معزی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان بیش از ۱۶۰ کلیپ کوتاه و با بیانی رسا، توسط گروه تبلیغی «مبلّغ مدیا» تولید و در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر شد و الحمدلله مورد استقبال بسیاری از مخابین فضای مجازی هم قرار گرفت.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان، اظهار داشت: طبق گزارش کانال «مبلّغ مدیا» در آپارات کلیپ های تولیدی ویژه ماه مبارک رمضان بیش از  ۱۵ هزار بازدیدکننده داشته است که نشان می دهد حضور فعالانه در شبکه های اجتماعی می تواند فضای تبلیغی مناسبی را فراهم کند.

مدیر وبسایت تبلیغی تربیتی «مبلّغ»، گفت: کلیپ های تولیدی در همه شبکه های اجتماعی منتشر و بازنشر داده شده اند. البته باید توجه داشت که فضای مجازی، فضای انتخاب است و افراد می آیند و انتخاب می کنند و استقبال خوب بازدیدکنندگان نشان می دهد کمیت و کیفیت کلیپ های تولید شده همسو با ذائقه مخاطبین بوده است.

وی ادامه داد: در ایام غدیر نیز بیش از ۱۰ هزار دقیقه محتوای تولید شده کانال آپاراتی «مبلّغ مدیا» در اختیار مخاطبین فضای مجازی قرار گرفت. برای ایام ماه محرم نیز با همکاری دیگر نهادها بیش از ۱۱۰۰ دقیقه کلیپ با حضور ۸ استاد برجسته حوزوی و دانشگاهی و دو مداح اهل بیت(ع) تولید شده است که هم اکنون به صورت روزانه در کانال های «مبلّغ مدیا» در شبکه های اجتماعی آپارات، اینستاگرام و... منتشر می شود.

حجت الاسلام معزی با بیان این که تولید کلیپ های تبلیغی با حداقل امکانات صورت گرفته است، افزود: در مدت چند روزی که از ماه محرم سپری شده است شاهد استقبال بسیار خوب مخاطبین از تولیدات کانال «مبلّغ مدیا» هستیم و فقط در کانال آپارات بیش از ۲۰ هزار مخاطب دریافت کننده این مطالب بوده اند.

وی با اشاره به رده سنی و سطح علمی مخاطبین «مبلّغ مدیا» اظهار داشت: طبق برآوردهایی که بر اساس بازخوردهایی ارسالی از مخاطبین داشته ایم اکثر مخاطبین ما از جوانان، طلاب و دانشجویان هستند و نخبگان حوزه و دانشگاه جزو مخاطبین خاص «مبلّغ مدیا» می باشند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان با اشاره به برنامه های آتی «مبلّغ مدیا»، ابراز داشت: نگاه ما به این مسئله راهبردی و کلان است بدین صورت که «مبلّغ مدیا» علاوه بر این که یک رسانه تبلیغی و ترویجی است باید ترویج کننده علم و فرهنگ اسلامی و تبیین گفتمان جمهوری اسلامی هم باشد و برای همین منظور از ظرفیت های علمی اساتید و نخبگان حوزه و دانشگاه استفاده خواهیم کرد.

حجت الاسلام معزی در پایان با اشاره به نقش رسانه های تبلیغی در تحقق گام دوم انقلاب، گفت: پیام ها و توصیه های پدرانه مقام معظم رهبری در تبیین مبانی انقلاب اسلامی همواره آینده نگرانه، استراتژیست، تیزبینانه و تعیین کننده مسیر بوده است و طلاب جوان با استفاده از ذخایر علمی بزرگان حوزه و دانشگاه می توانند نقش مؤثری در تبیین و ترویج معارف اسلام ایفا کنند. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha