پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام حسین

حوزه/ فاتحی با تاکید بر این‌که محرم امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری مراسمات محرم با اجتماع زیاد ممکن نیست، هر خانه یک حسینیه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، فاطمه فاتحی امروز در مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه برگزار شد، با اشاره به این‌که محرم امسال متفاوت‌تر از سال‌های پیش است، اظهار داشت: به دلیل وجود بیماری کرونا نمی‌توانیم اجتماعات و مجالسی را که سال‌های گذشته بود برگزار کنیم، اما نباید اجازه داد مجالس سیدالشهدا (ع) تعطیل گردد و باید هر خانه یک حسینیه باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی با تاکید بر توسعه روضه های خانگی، بیان داشت: این مجالس ساده ‌ترین و بی‌ریاترین محافل هستند که نباید تعطیل شود و هر کس در خانه خود مجلس کوچکی را ترتیب دهد و با خانواده روضه سیدالشهدا برگزار کند و در آن مجلس ذکر مصیبت بیان شود.

فاتحی با تاکید بر این‌که بنابر روایات انسان هر لحظه در معرض امتحان است و بیماری کرونا هم یک امتحان الهی است و بدون حکمت نمی‌تواند باشد، گفت: زمانی گریه بر اباعبدالله(ع) زمانی فایده دارد که همراه با معرفت و فهم مقام و منزلت امام باشد و باید تلاش کنیم در مسیر ولایت حرکت کنیم.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امام حسین (ع) زمانی که احساس کردند دین در خطر است قیام کردند، افزود: امر به معروف و نهی از منکر و احیای سنت رسول خدا را از مهم‌ترین اهداف اباعبدالله (ع) بود و حضرت برای زنده نگه‌داشتن اسلام حاضر شدند هر چه دارند در طبق اخلاص گذاشته و در راه خدا فدا کنند.

وی با تاکید بر این‌که هر زمان احساس کردیم دین در خطر است باید از همه چیزمان بگذریم و اسلام را یاری کنیم، بیان داشت: همان‌گونه که در زیارت عاشورا می‌خوانیم و آرزو می‌کنیم که در کنار شهدای کربلا بودیم، باید در عمل هم این را نشان دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha