یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خطبه خوانی

حوزه/ همزمان با شب عاشورای حسینی، مراسم آیینی خطبه خوانی مرسوم در حرم مطهر رضوی با حضور خادمان بارگاه منور امام هشتم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، همزمان با شب عاشورای حسینی، مراسم آیینی خطبه خوانی مرسوم شب عاشورا در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی با حضور خادمان بارگاه منور امام هشتم لحظاتی پیش پایان یافت.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ایام سوگواری عاشورای حسینی، ابرازکرد: اگر به توصیه پیامبر اکرم(ص) درباره مودت فی القربی عمل می شد ماجرای عاشورا و شهادت ابا عبدالله(ع) رخ نمی داد.

وی در ادامه به شیوه برگزاری مراسم های عزادرای محرم با توجه به شیوه نامه های مقابله با ویروس کرونا اشاره و خاطر نشان کرد: مردم به درستی مراسم عزاداری را با عنایت به دستورالعمل های بهداشتی اجرا کردند و نشان دادند که این مجالس هرگز تعطیل شدنی نیست.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان از برگزاری مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر معظم انقلاب گفت که هر سال با حضور هزاران نفر برگزار می شود و امسال با توجه به توصیه های بهداشتی بدون شرکت عمومی اقامه عزا شد.

تولیت آستان قدس رضوی با تقدیر از نگاه و همراهی مراجع عظام تقلید در چگونگی برگزاری مراسم های عزاداری ایام شهادت سالار شهیدان، نحوه برگزاری مجالس سوگواری با توجه به شیوه نامه های بهداشتی را نشاندهنده عقلانیت دینی شیعه دانست که در برابر تحجر شیعه انگلیسی شاهد آن بودیم.

گفتنی است، مراسم آیینی خطبه خوانی شب عاشورا در جوار مضجع منور امام رضا(ع) با حضور خادمان بارگاه امام هشتم در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی با قرائت خطبه توسط حجت الاسلام اسلامی فر و مرثیه خوانی عارف، از مداحان اهل بیت(ع) و با شمع گردانی خادمان بارگاه رضوی و شعر سرایی برگزار شد و لحظاتی پیش پایان یافت.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha