جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم سوگواری ظهر عاشورای حسینی در مدرسه علمیه چهارباغ

حوزه/ کارشناس دینی گفت: کربلا مجموعه نمایشگاه انسانهایی با پنج صفت شاخص است، صفت اول طبق آیه ۱۵ سوره حجرات، مجاهد فی سبیل الله بودن است، آن هم مجاهدتی که تا پای جان انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، روز عاشورای حسینی در جمع عزاداران در مدرسه علمیه امام صادق(ع) اصفهان، اظهار کرد: اگر بخواهیم نهضت عاشورا و یاران ابا عبدالله الحسین(ع) را خلاصه کنیم، می توانیم در این زمینه به حدیث قدسی اشاره کرد که خداوند به حضرت موسی(ع) فرمود «اگر انسان محدود با خداوند نامحدود معامله کرد (عبد وبندگی کردن) پاداش نامحدود به او عطا می شود».

وی با بیان اینکه در یک جمله، کربلا یعنی گذشت از همه هستی، گفت: امام حسین(ع) در معامله با خدا چرتکه نینداخت و نتیجه آنکه خدا پاداش بیکران و نامحدود به ایشان عطا فرمود.

کارشناس دینی تصریح کرد: کربلا مجموعه نمایشگاه انسانهایی با پنج صفت شاخص است، صفت اول طبق آیه ۱۵ سوره حجرات، مجاهد فی سبیل الله بودن است، آن هم مجاهدتی که تا پای جان انجام می شود.

وی ابراز کرد: مقاوم بودن صفت دوم عاشوراییان و یاران حسینی است؛ امروزه برهمگان ثابت شده که هزینه مقاومت از تسلیم شدن کمتر است

حجت الاسلام ماندگاری ابراز کرد: سومین ویژگی که باید همه عاشوراییان داشته باشند، مراقبت از حدود الهی است؛ اگر امام حسین(ع) در ظهر عاشورا اقامه نماز کردند به دلیل مراقبت از دین بود.

کارشناس دینی خاطرنشان کرد: ویژگی چهارم عاشورایی، گذشت از گناه است. برای اینکه عاشورایی شویم باید توانایی ترک گناه را داشته باشیم.

وی ادامه داد: ویژگی پنجم آن است کسانی می توانند در عاشورا بمانند که از صف ولایت جدا نشوند؛ خیلی از افراد قبل از عاشورا با ولایت بودند، ولی روز عاشورا ولایت را تنها گذاشتند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha