جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تشییع پیکر خبرنگار شهید حادثه عاشورای امسال در نیجریه

حوزه/ساعت ده امروز صبح پیکر شهید بشیر محمد کادونا که در پی درگیری روز گذشته عزاداران حسینی با نیروهای نظامی در ایالت کانو نیجریه به شهادت رسیده بود، در زادگاهش شهر کادونا به خاک سپرده شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شهید بشیر محمد کادونا از فعالان مدنی و خبرنگار چندی از مجلات و روزنامه های شیعی در کشور نیجریه روز گذشته در حالیکه در جمع عزاداران حسینی که برای اقامه عزای روز عاشورا به سطح خیابان های شهر کانو این کشور آمده بودند در حال تهیه گزارش و عکاسی بود، با چند تن از ماموران امنیتی و گارد حفاظت وارد مشاجره شده که نهایتا نظامیان وی را با شلیک مستقیم به پیشانی، سینه و کتف از پا در میاورند.

به گفته شاهدان عینی، گویا یکی از نظامیانی که با شهید بشیر درگیر بوده دهان به حتاکی و ناسزاگویی به شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان کشور نیجریه باز میکند که شهید بشیر بی درنگ به وی حمله ور میشود که نهایاتا با شلیک گلوله از جانب سایر نظامیان بر زمین میافتد و به درجه رفیع شهادت در راه دفاع از اسلام و عقیده نائل میگردد.

لازم به ذکر است، در مراسم تدفین و تشییع این شهید همسر و دو فرزند خردسال وی به همراه جمع قابل توجهی از علما، مبلغین و مردم شیعه ایالت بزرگ کادونا واقع در جنوب کشور نیجریه، حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha