پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 917058
۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۱
مساجد ایالت گوا در هندوستان از فردا بازگشایی می‌شوند

حوزه/ درحالی که مساجد گوا در هند از اول سپتامبر آغاز به کار می‌کنند، اقامه نمازهای جمعه و برگزاری رویدادهای مذهبی پرجمعیت هنوز ممنوع هستند و نمازگزاران باید اقدامات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را به دقت رعایت کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از daijiworld، مساجد گوا در هندوستان از اول سپتامبر (امروز) بازگشایی می‌شوند. در عین حال انجمن جماعت مسلمانان گوا خواستار رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و اقدامات بهداشتی احتیاطی هنگام بازگشایی مساجد در روز سه شنبه شدند.

در بیانیه صادر شده توسط انجمن همچنین آمده است: مساجد میزبان مجالس مذهبی و نماز جمعه نخواهند بود. ما توصیه می کنیم از اول سپتامبر باز کردن کلیه نمازگزاران در گوا به طور منظم نمازهای ۵ گانه را اقامه کنند. در عین حال کمیته مساجد مربوطه بایستی مسئولیت کامل اجرای اقدامات بهداشتی در راستای مقابله با ویروس کرونا را به عهده بگیرند. و نباید امنیت نمازگزاران، اعضای خانواده آن‌ها و کسانی که به مسجد قدم می‌گذارند به خطر بیافتد.

طبق این بیانیه همچنین آمده است که فقط ساکنان محلی می‌توانند نمازهای ۵ گانه را در مسجد اقامه کنند و انجمن‌های مذهبی پرجمعیت و نماز جمعه همپنان تا ۲۱ سپتامبر ممنوع خواهند بود.

این انجمن همچنین از کلیه مساجد این ایالت خواسته است که اجباراً دستگاه شستشو و ضدعفونی بدون لمس در ورودی هر مسجد نصب کنند. کمیته های مساجد نیز باید پیش از اقامه نماز و بعد از آن محوطه مساجد را ضدعفونی کنند.  

از جمله سایر شرایطی که انجمن درمورد باز کردن مساجد وضع کرده است ، استفاده اجباری از تب سنج حرارتی برای غربالگری هر شخص قبل از ورود به مسجد ، زدن ماسک صورت و رعایت فاصله گذاری اجتاعی بوده است.

در این بیانیه آمده است:  ورود کودکان زیر ۱۰ سال و بزرگسالان بالای ۶۵ سال به مساجد مجاز نخواهد بود و کسانی که مستعد به ابتلا به بیماری باشند نیز باید در منزل نماز اقامه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha